آیا آب معدنی تاریخ انقضا دارد؟

کدخبر: ۵۹۲۸۸۲
اقتصادنیوز: با کمی دقت می توانید روی لیبل بطری آب معدنی تاریخ انقضا آب معدنی را مشاهده کنید. اما آیا این تاریخ واقعا برای آب معدنی است یا چرا آب معدنی تاریخ انقضا دارد ؟ مگر آب معدنی فاسد می شود ؟
آیا آب معدنی تاریخ انقضا دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شرق،انجمن بین المللی آب معدنی اطلاعاتی در این مورد در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است که دلیل اصلی تغییر مزه و بو آب معدنی بطری آن است.

تاریخ روی بطری آب معدنی حک شده تاریخ انقضای آب معدنی نیست. بلکه بهترین تاریخ مصرف آب است. و دلیل آن هم این نیست که انقضای این تاریخ به معنای ایمن نبودن آب باشد فقط بو و مزه آب در این تاریخ تغییر خواهد کرد.یعنی برای مصرف آب معدنی تاریخی مشخص شده است که تا آن تاریخ مصرف آب معدنی درون بطری بدون هیچ تغییر مزه و بو خواهد بود.

آیا میتوان آب معدنی تاریخ گذشته را نوشید؟

سازمان غذا و داروی آمریکا اظهار داشته است که زمانی که بطری های اب معدنی تحت شرایط و دستور العمل های استاندارد تولید و در بسته بندی های مناسب پمپ شوند، آب معدنی ماندگاری نامحدودی دارد.

برخی اظهار دارند که تاریخ انقضا آب معدنی برای زمان فاسد شدن و منقضی شدن پلاستیک است. البته هیچ نظر قطعی درباره زمان انقضای پت آب معدنی وجود ندارد. اما این نظریه تقریبا درست است. توصیه می‌شود که آب داخل بطری‌های پلاستیکی آب معدنی که از تاریخ آنها بیش از 6 ماه گذشته را مصرف نکنید. پلاستیک بطری BPA (بیس فنول) و سایر مواد شیمیایی را آزاد می‌کند و این می تواند برای سلامتی انسان ضرر داشته باشد.

تاریخ انقضای آب معدنی چقدر است؟

آب معدنی در بطری های پلاستیکی بهداشتی و محافظت شده و مهر و موم شده تا کیفیت و تازگی آب حفظ شود. با این حال، بطری های پلاستیکی کمی نفوذپذیری دارند.

آب داخل بطری خود به خود خراب نمی شود، بلکه این میکروب ها و قارچ ها هستند که می توانند آب داخل بطری را فاسد و خراب کنند. برای همین سازمان غذا و دارو درج تاریخ انقضای کمتر از 2 سال روی لیبل بطری های آب معدنی را الزامی می‌داند. چون بعد از این مدت پلاستیک فاسد و چسبناک می شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید