رئیس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ:

این تخلف ۳۰۰ هزار تومان جریمه دارد؛ مراقب باشید

کدخبر: ۵۹۲۹۳۷
اقتصادنیوز: رئیس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور با اشاره به ماده ۲۹ قانون هوای پاک و میزان جریمه خودروهای متخلف گفت: درصورت ارتکاب از سوی رانندگان در مرتبه اول ۱۰۰ هزار تومان، مرتبه دوم ۲۰۰ هزار تومان و برای بار سوم ۳۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.
 این تخلف ۳۰۰ هزار تومان جریمه دارد؛ مراقب باشید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هرگونه اقدامی که موجبات آلودگی صوتی را فراهم کند ممنوع است.

وی با اشاره به ماده ۶ قانون گفت: مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه موتوری ماده ۶ قانون موظفند انواع وسایل نقلیه موتوری مورد بازدید را از جهت رعایت حدود مجاز آلودگی صوتی نیز تحت آزمایش و کعینه قرار دهند.

خبر مهم برای خریداران معترض خودرو

سهمیه سوخت‌ این افراد قطع می شود

سرهنگ شریفی در ادامه در مورد نمونه‌های تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار گفت: موضوع مهم تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار را می‌توان در استفاده خودروها از بوق‌های شیپوری، لوله اگزوز، سامانه صوتی و بلندگوها تقسیم بندی کرد. خودروهایی که با استفاده از این موارد به منظور تولید صدای ناهنجار و نامتعارف می‌کنند متخلف محسوب می‌شوند و مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود.

وی در مورد نقص فنی گفت: نقص فنی مؤثر در زمینه قانون هوای پاک به نکته مهم هرنوع نقص یا تغییر در وضعیت خودرو از جمله به لحاظ فنی، ظاهری و استاندارد اشاره دارد. از میان این نکات، نقص فنی خود به چند بخش از جمله افزایش بیش از حد مجاز گازهای آلاینده، کاهش ضریب ایمنی و آلودگی صوتی تقسیم می‌شود.

رئیس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه با اشاره به ماده ۲۹ قانون هوای پاک و میزان جریمه خودروهای متخلف گفت: تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق‌های شیپوری، لوله اگزوز، سامانه صوتی یا بلندگوی منصوب در وسایل نقلیه مانند آن تخلفی است که در صورت ارتکاب از سوی رانندگان خودروها در مرتبه اول شامل ۱۰۰ هزار تومان جریمه نقدی، در مرتبه دوم ۲۰۰ هزار تومان و برای بار سوم ۳۰۰ هزار تومان خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید