پیام اقلیم کردستان عراق برای زائران ایرانی اربعین

کدخبر: ۵۹۲۹۹۰
اقتصادنیوز: سخنگوی گذرگاه مرزی عمران‌خان آمادگی اقلیم کردستان عراق را برای استقبال از زائران ایرانی اربعین اعلام کرد.
پیام  اقلیم کردستان عراق برای زائران ایرانی اربعین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سیروان حسین، سخنگوی گذرگاه مرزی حاج عمران در گفت‌وگو با شبکه رووداو تاکید کرد که این گذرگاه از چند روز پیش اقدامات لازم برای استقبال از زائران ایرانی را انجام داده است.

وی گفت که مسئولان این گذرگاه اخیرا نشست‌هایی با مسئولان جمهوری اسلامی ایران انجام داده‌اند و به توافقاتی درخصوص زمان تردد زائران ایرانی رسیده‌اند.

سیروان حسین خاطرنشان کرد که برآورد مسئولان ایران این است که در ایام اربعین حسینی ۵۰۰ هزار زائر از گذرگاه حاج عمران وارد خاک عراق شوند.

وی گفت که آمادگی استقبال از این تعداد بلکه بیشتر را داریم و در هر دو دقیقه ۵۵ زائر می‌توانند از این گذرگاه وارد عراق شوند.

شوک بزرگ توافق ایران و آمریکا به جهان/ پیام واشنگتن به اسرائیل چه بود؟+ فیلم

سخنگوی گذرگاه عمران‌خان همچنین تاکید کرد که اماکن اقامت و خدمات مورد نیاز و همچنین تیم‌های پزشکی برای استقبال از زائران فراهم شده است.

وی در ادامه از تشکیل کمیته عالی در اقلیم کردستان در راستای نظارت بر روند استقبال از زائران حسینی خبر داد.

«عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق نیز روز پنجشنبه در اظهاراتی گفت که برنامه‌ زیارت اربعین از هفته آینده اجرایی خواهد شد و برنامه و طرح راهپیمایی اربعین امسال متفاوت‌تر از سال‌های پیش خواهد بود.

الشمری خاطرنشان کرد که در راه نجف اشرف تا کربلای معلی امنیت برقرار است.

وزیر کشور عراق همچنین گفت: «مسئله تامین امنیت راه‌های برای زائران و تقسیم مسئولیت‌ها را بررسی کردیم و امسال از پهپادها در برنامه تامین امنیت راهپیمایی اربعین حسینی استفاده خواهد شد».

در این راستا «نصیف الخطابی» استاندار کربلای معلی نیز گفت: تمام گذرگاه‌های ورودی به شهر کربلا را گسترش دادیم. جاده جدیدی در داخل استان کربلا ایجاد شده و امسال برنامه راهپیمایی روانی خواهیم داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید