به پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال تعظیم کنید!

کدخبر: ۵۹۳۱۴۳
لیونل مسی موفق شد پس از کسب قهرمانی همراه اینترمیامی در لیگزکاپ تعداد جام‌هایش را به عدد ۴۴ رساند و پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال شد.
به پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال تعظیم کنید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبر ورزشی، پس از این که لیونل مسی اسطوره فوتبال آرژانتین به تیم ملی کشورش کمک کرد تا در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قهرمان شود و علاوه بر پایان دادن به حسرت خودش، حسرت ۳۶ ساله مردم آرژانتین هم تمام شد.

اما تصور می‌شد لیونل مسی در تمامی تورنمنت‌هایی که شرکت کرده، جام برده است. خیالی که اشتباه بود و رکورد فوق‌ستاره آرژانتینی در فرانسه خراب شد. با این وجود، لئو در آمریکا موفق شد نامش را به‌عنوان پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال ثبت کند.

بارسلونا

سال ۲۰۰۰ لیونل مسی آرژانتین را ترک کرد تا هزاران کیلومتر دورتر از روساریو در بارسلونا بازی کند. او سال ۲۰۰۴ به تیم اصلی رسید و برای کسب اولین جام هم خیلی صبر نکرد. فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ قهرمان لالیگا شد و تا سال ۲۰۲۱ که پیراهن آبی‌اناری را برتن کرد در ۱۰ فصل لالیگای اسپانیا جام برد. او ۷ مرتبه قهرمان جام‌حذفی اسپانیا یا همان کوپادل‌ری شد، ۸ مرتبه سوپرجام اسپانیا را به افتخاراتش اضافه کرد و در رقابت‌های بین‌المللی ۴ مرتبه قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفت. ۳ مرتبه در سوپرجام اروپا قهرمان شد و ۳ قهرمانی در جام‌جهانی باشگاه‌ها دارد. در مجموع مسی از ۴۳ جام خودش، ۳۵ جام را همراه بارسلونا کسب کرده است.

 

پاری‌سن‌ژرمن

با این که دوران حضور لیونل مسی در پاری‌سن‌ژرمن برای او چندان دلچسب و جذاب نبود، اما ۳ جام در لیگ و سوپرجام برد. لئو ۲ مرتبه قهرمان لیگ ۱ فرانسه شد و یک قهرمانی سوپرجام این کشور را دارد. اما رکورد مسی جایی خراب شد که در رقابت‌های جام‌حذفی فرانسه و جام‌اتحادیه این کشور به قهرمانی نرسید. شاید برای لئو چندان اهمیتی نداشته باشد که این جام‌ها را نبرده، اما از دستیابی به رکوردی ویژه او را محروم کرد.

لئو-مسی

اینترمیامی

اما لیونل مسی برای کسب جام‌ها در آمریکا کار دشواری دارد، چرا که اینترمیامی تیم آخر کنفرانس شرق لیگ MLS را انتخاب کرده است. با این حال با پیشرفتی که تیم تحت مالکیت دیوید بکام با مسی داشته، بعید نیست در فصول بعد حتی قهرمان MLS هم بشود! پیش از این که مسی و هم‌تیمی‌هایش کارشان را در لیگ از سر بگیرند، در رقابت‌های لیگزکاپ تیم‌ها را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشتند تا در دیدار نهایی هم از سد نشویل بگذرند و به مقام قهرمانی دست پیدا کنند.

آرژانتین

جام گرفتن با پیراهن تیم ملی آرژانتین را مسی از وقتی که سن کمی داشت شروع کرد. او در جام‌جهانی زیر ۲۰ ساله‌ها در سال ۲۰۰۵ قهرمان شد. سپس در المپیک ۲۰۰۸ پکن همراه آلبی‌سلسته قهرمان شد. اما مدت‌ها در هر تورنمنتی که با تیم ملی بزرگسالان کشورش شرکت کرد جام نگرفت و حتی در کوپا آمریکای ۲۰۱۶ پس از شکست از شیلی در دیدار فینال خداحافظی‌اش را اعلام کرد. با این حال تصمیم درستی گرفت و برگشت تا سرانجام در کوپا آمریکای ۲۰۲۱ در خاک برزیل جام قهرمانی را بالای سر ببرد. بعد از این که در فینالیسیما با شکست ایتالیا جام بین‌قاره‌ای را هم به افتخاراتش اضافه کرد. اما مهم‌ترین اتفاق در آخرین روزهای سال ۲۰۲۲ رخ داد، وقتی لئو ژستی مثل دیگو مارادونا در سال ۱۹۸۶ گرفت و ارزشمندترین جام قهرمانی تاریخ یعنی جام جهانی را بالای سر برد.

پرافتخارترین بازیکن تاریخ

اما با وجود خراب شدن رکورد قهرمانی در تمامی تورنمنت و لیگ‌ها، لیونل مسی پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال شد. مسی ۴۳ جام رنگارنگ پیش از حضور در آمریکا داشت و در بدو ورود به میامی همراه تیمش در مسابقات لیگزکاپ شرکت کرد. اگرچه این مسابقات اعتبار کمتری نسبت به لیگ MLS یا لیگ قهرمانان کونکاکاف دارد و قهرمانش تنها مجوز حضور در لیگ قهرمانان را دریافت می‌کند، اما باعث شد تا تعداد جام‌های لئو ۴۴ شود و از دنی آلوس هم‌تیمی سابقش خودش سبقت بگیرد.

حالا لیونل مسی در آمریکا پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید