روسیه به آلمان هشدار داد

کدخبر: ۵۹۳۶۶۳
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آلمان درباره حملات پهپادی اوکراین به شهرهای روسیه گفته بود با توجه به اینکه روسیه به اهداف غیرنظامی در اوکراین حمله کرده است, کی یف نیز حق دفاع از خود را دارد.
روسیه به آلمان هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، روز سه‌شنبه به آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان هشدار داد که توجیه حملات تروریستی رژیم کی‌یف حتی در غرب به عنوان «حمایت از تروریسم» شناخته می‌شود و ممکن است عواقب غم‌انگیزی در داخل آلمان داشته باشد.

 این دیپلمات روس در مصاحبه با ایزوستیا به اظهارات بائربوک در یک کنفرانس خبری در برلین پس از دیدار با مارگوس تساهکنا، وزیر امور خارجه استونی اشاره کرد.

وزیر خارجه آلمان درباره حملات پهپادی اوکراین به شهرهای روسیه گفته بود با توجه به اینکه روسیه به اهداف غیرنظامی در اوکراین حمله کرده است, کی یف نیز حق دفاع از خود را دارد.

زاخارووا تاکید کرد: این همان تعریفی است که غرب از «حامیان تروریسم» دارد.

وی ادامه داد: می‌توانم به آن‌ها اطمینان دهم که همه چیز به خود آن‌ها برمی گردد. متاسفانه اروپای غربی به دلیل تروریسم داخلی بحرانی خواهد شد. زیرا اگر مقامات تروریسم را یک امر عادی بدانند، این مساله در کشورهای خود آن‌ها به یک امر عادی تبدیل خواهد شد.

پیش از این وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که حملات پهپادی کی‌یف به شبه جزیره کریمه و حملات موشکی به پل کریمه دفع شده است.

در ماه جاری, وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو پهپاد اوکراینی توسط نیروهای پدافند هوایی این کشور بر فراز منطقه مسکو به ویژه بر فراز مناطق اودینتسوو و نارو فومینسک سرنگون شدند، در حالی که پهپاد سوم با استفاده از فناوری‌های جنگ الکترونیک گرفتار شد و سپس در شهر مسکو به یک آسمان خراش برخورد کرد.

یک منبع بلندپایه در نیروی دفاع هوایی روسیه به خبرگزاری تاس روسیه گفته است که پهپادهای سرنگون شده از خاک اوکراین پرواز کرده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید