کاهش ۵۰ درصدی هزینه رومینگ در اربعین ۱۴۰۲؛

اینترنت این شهرها رایگان شد

کدخبر: ۵۹۳۷۶۹
اقتصادنیوز: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از کاهش ۵۰ درصدی هزینه رومینگ در اربعین ۱۴۰۲ و افزایش نقاط ارائه اینترنت ‌wifi رایگان در شهرهای نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد.
اینترنت این شهرها رایگان شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «امیر لاجوردی» معاون وزیر ارتباطات با انتشار پستی در «ویراستی» نوشت: دو هفته قبل به دعوت برادر و هم‌مدرسه‌ای دوران نوجوانی «علی موید» رئیس رگولاتوری عراق، به این کشور سفر کردم. با وزیر ارتباطات عراق نیز دیدار داشتیم.

وی اعلام کرد: در این سفر مدیرعامل شرکت زیرساخت، و نمایندگان اپراتور ایرانسل، همراه اول و رایتل با من همسفر بودند.

قائم مقام وزیر در امور ارتباطات در تشریح دستاوردهای این سفر افزود: در ابتدای سفر سری به محل شهادت شهیدین (به قول عراقی‌ها) حاج قاسم و ابومهدی المهندس زدیم و خودمان را آماده مذاکرات فشرده‌ ۳ روزه در بغداد کردیم.

لاجوردی ادامه داد: پس از مذاکره فشرده و رو در رو اپراتورهای طرفین، اتفاق خوب نخست، کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های رومینگ در اربعین ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ با وجود افزایش قیمت دینار از سال پیش تا کنون بود.

وی افزود: اتفاق خوب دیگه ایجاد لینک مستقیم بین تهران و بغداد است که با پیگیری‌های برادرم مهندس جعفرپور به سرانجام رسید و تاخیر ارتباطی بین بغداد و تهران از حدود ۲۰۰ میلی‌ثانیه در گذشته (به دلیل عبور ترافیک از صوفیه و فرانکفورت) به کمتر از ۲۰ میلی‌ثانیه رسید که تحولی در ارتقاء کیفیت سکو ایرانی در عراق است.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلان کرد: دریافت مجوز موقت دو فرکانس‌ رادیویی روی موج FM در شهرهای نجف و کربلا و مسیر پیاده‌روی از دیگر توفیقات سفر بود.

لاجوردی اساره کرد: تسهیل در ارائه خدمات سرویس «پست‌یافته» توسط پست جمهوری اسلامی ایرانی در مسیر نجف به کربلا، و ارائه خدمات پستی ویژه زوار با هزینه کم (فقط هزینه هواپیما) توسط شرکت پست عراق در نقاط منتخبی در شهرهای نجف و کربلا از دیگر هماهنگی‌های انجام شده بود.

بر اساس اعلام معاون وزیر ارتباطات، توافق بر افزایش نقاط ارائه WiFi رایگان در شهرهای نجف و کربلا و مسیرپیاده‌روی و همچنین نقاط ابتدایی مرز عراق که توسط جنهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود از نکات مثبت دیگه سفر بود.

وی تاکید کرد: در انتهای سفر هم به صورت تصادفی در فرودگاه نجف استاندار سابق قم آقای شاهچراغی رو دیدم و مذاکراتی در خصوص حمایت از استارتاپ‌های قمی مانند باسلام، ایتا، سبز داشتیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید