تولیت آستان قدس رضوی:

مسئولین اگر شبانه‌روز هم کار کنند، باز هم نمی‌توانند حق این ملت را ادا کنند

کدخبر: ۵۹۴۰۰۵
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه زندگی شهیدان رجایی و باهنر در دوران مسئولیت با پیش از آن هیچ تفاوتی نداشت، گفت: زندگی و سلوک این شهیدان نشان از اوج خودسازی ایشان دارد و این بسیار مهم است که انسان با قرارگیری در یک موقعیت بالای اجتماعی، خود را حفظ کند.
مسئولین اگر شبانه‌روز هم کار کنند، باز هم نمی‌توانند حق این ملت را ادا کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، تولیت آستان قدس رضوی گفت: خدا می‌داند اگر شبانه‌روزی مسئولان برای این مردم کار کنند، باز هم نتوانسته‌اند حق ملت بزرگ ایران را ادا کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی در دیدار با استاندار و اعضای شورای اداری خراسان رضوی که به مناسبت فرارسیدن هفته دولت در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های دولت سیزدهم، روحیه جهادی رئیس جمهور و دولتمردان را ستودنی دانست و اظهار کرد: تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی و برجسته رئیس جمهور و مسئولان دولتی در عرصه‌های مختلف قابل تقدیر است.

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر برای تمام مسئولان الگو هستند، این بزرگواران حقیقتا با روحیه مردمی، اخلاص و تفکر انقلابی، تمام هستی خویش را برای خدمت به مردم، سربلندی کشور و تحقق آرمان‎های والای انقلاب اسلامی به میدان آوردند و همین اخلاص، روحیه ساده‌زیستی و تلاش جهادی موجب ماندگاری این شهیدان شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه زندگی شهیدان رجایی و باهنر در دوران مسئولیت با پیش از آن هیچ تفاوتی نداشت، اضافه کرد: زندگی و سلوک این شهیدان نشان از اوج خودسازی ایشان دارد و این بسیار مهم است که انسان با قرارگیری در یک موقعیت بالای اجتماعی، خود را حفظ کند.

مروی گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر را مصداق تعظیم شعائر دانست و عنوان کرد: نظام مقدس اسلامی به برکت شهداست که توانسته است در برابر این همه توطئه‌های دشمن ماندگار شود و شهدا برای کشور، مکتب و انقلاب ما سرمایه هستند.

وی با اشاره به بصیرت، هوشیاری، ولایتمداری و فداکاری‌های ملت ایران، خطاب به مدیران اجرایی خراسان رضوی تأکید کرد: به هر میزان برای این مردم نجیب کار و تلاش کنید، باز هم کم است؛ خدا می‌داند اگر شبانه‌روزی مسئولان برای این مردم کار کنند، باز هم نتوانسته‌اند حق ملت بزرگ ایران را ادا کنند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: مسئولان در راه احقاق حقوق مردم باید پیگیر باشند، در این مسیر نباید خسته و از میدان خارج شد، باید با روحیه‌ شور و شوق رفع مشکلات را دنبال کرد؛ مسئولان باید همان گونه که برای برطرف ساختن نیازهای شخصی خود و خانواده‌شان تلاش می‌کنند  برای رفع مشکلات مردم هم تلاش کنند.

مروی اضافه کرد: رفع بسیاری از مشکلات نیازمند بودجه و اعتبارات نیست، بسیاری از مشکلات را می‌توان با اراده و تدبیر مرتفع ساخت و این انتظار از مسئولان می‌رود که برای رفع مشکلات مردم دغدغه‌مند باشند، همان گونه که نسبت به رفع مشکلات خود و عزیزانشان دغدغه‌مند هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، وی بیان کرد: خدمت در مجموعه نظام مقدس اسلامی افتخار بوده و این افتخار در مشهد مقدس به جهت انتساب به بارگاه قدس رضوی چند برابر است، در این شهر بستر خدمت به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) فراهم می‌باشد.

تولیت آستان قدس رضوی بر آمادگی این آستان مبارک برای همکاری‌ و همراهی با دولت برای رفع مشکلات مردم تأکید و اظهار کرد: آستان قدس رضوی با حفظ حقوق موقوفه، به میزان توان کمک به مسئولان دولت را وظیفه خود می‌داند و در این مسیر کوتاهی نخواهد کرد.

رشد اقتصادی خراسان رضوی ۱.۳ برابر کل کشور

پیش از سخنان تولیت آستان قدس رضوی، استاندار خراسان رضوی به بیان گزارشی از اقدامات دستگاه‎های اجرایی استان پرداخت.

یعقوبعلی نظری نسبت به تمرکز مدیریت استان بر حفظ بازار و تحقق شعار سال تأکید کرد و گفت: در حوزه اقتصادی بر اساس شاخص‌های اعلامی از مرکز آمار کشور وضعیت خوبی داریم. عدد رشد اقتصادی در استان ۴.۴ است در حالیکه این رقم در کشور ۳.۳ می‌باشد که نشان از حرکت اقتصادی روبه جلو دارد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری داخلی در استان در سال گذشته 90 همت محقق شده و 3.5 برابر نیز سرمایه‌گذاری‌  خارجی‌ داشته‌ایم؛ در سال جاری هدف‌گذاری مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی ضمن تقدیر از تلاش‌های آستان قدس رضوی برای ایجاد منطقه آزاد سرخس، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی حدود یک ماه گذشته مصوبه‌ای را تحت عنوان آزاد شدن منطقه ویژه دوغارون و سرخس داشت که هفته گذشته در شورای نگهبان هم مورد تایید قرار گرفت که قطعا تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد استان خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید