تعریف و تمجید علم الهدی از دولت رئیسی/ شکست تحریم‌ها بی‌سابقه است!

کدخبر: ۵۹۴۰۶۴
امام جمعه مشهد گفت: تا کنون بی‌سابقه بوده که دولتی بتواند این چنین دشمن را در حوزه تحریم شکست دهد.
تعریف و تمجید علم الهدی از دولت رئیسی/ شکست تحریم‌ها بی‌سابقه است!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، سید احمد علم‌الهدی، ظهر امروز، سوم شهریور در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با بیان اینکه دولت در تلاش است در عرصه‌های اقتصادی توسعه ایجاد کند، اظهار کرد: دشمن در این نقطه در حال جنگ با کشور ماست. در عرصه‌های فرهنگی نیز دولت وظیفه دارد موضوعاتی نظیر حجاب را مدیریت کند و دشمن در همین میدان با ما می‌جنگد.

وی با اشاره به وظیفه دولت برای حفظ امنیت کشور، افزود: در این عرصه نیز دشمن با ایجاد ناامنی‌های مهلک اختلال ایجاد می‌کند. این وضعیت در تمام عرصه‌های مدیریتی دولت وجود دارد و ما شاهد ایجاد جنگ از سمت دشمن در تمام عرصه‌ها هستیم‌ و دولت همزمان که باید به وظایف مدیریتی خود بپردازد، در حال جنگ با دشمن نیز هست. عملکرد دو ساله دولت را باید با در نظرگیری این موضوع، ارزیابی کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مدیریت در شرایط جنگی کار آسانی نیست، عنوان کرد: اما در عین حال دولت در  تمام این عرصه‌ها ضمن به عقب راندن دشمن، به پیشرفت‌های مدیریتی نیز دست یافته است. دولت در حوزه اقتدار دفاعی تحول ایجاد کرده، در این شرایط تحریمی در عرصه فناوری هسته‌ای موفق بوده و در رشد فناوری دانش‌بنیان و صادرات محصولات این حوزه نیز عملکردی موفقیت‌آمیز داشته است.

علم‌الهدی ادامه داد: در عرصه دیپلماسی و ایجاد توازن در روابط بین‌المللی نیز عملکرد دولت موفق بوده و اگرچه دشمن می‌خواست این نظام را منزوی کند، اما امروز دولت و ملت ما در عرصه روابط بین‌الملل به مراتب زنده‌تر از قبل‌ هستند. عضویت در پیمان‌هایی نظیر شانگهای و بریکس نیز نشان‌دهنده همین موضوع است.

وی با بیان اینکه دولت دشمن را در تحریم شکست داد، اضافه کرد: اکنون دولت می‌تواند هر روز به میزان ۱.۵ میلیون بشکه نفت بفروشد و پول آن را هم بگیرد، تا کنون بی‌سابقه بوده که دولتی بتواند این چنین دشمن را در حوزه تحریم شکست دهد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه دشمن در حوزه اقتصادی سعی کرد از طرق مختلف از جمله تحریم و راهزنی دریایی، ما را تحت فشار قرار دهد، گفت: اما در عین حال دولت سیزدهم موفق شد رشد توسعه اقتصادی را از صفر به ۴ درصد برساند. در حوزه احیای کارخانجات تعطیل‌شده نیز بنا بر آمار استانداری، فقط در خراسان رضوی ۳۰۵ کارخانه مجددا فعال شد؛ این حرکت عظیمی بود.

علم‌الهدی با بیان اینکه دولت سیزدهم توانسته وضعیت کسب‌وکار را از رکود خارج کند، افزود: امروز کسب‌وکارها در کشور ما در شرایطی پویا قرار دارد و هزاران شغل جدید ایجاد شده و نرخ بیکاری به حداقل رسیده است که این بزرگترین پیشرفت اقتصادی دولت در این شرایط جنگی است. همچنین افزایش درآمدهای غیرنفتی از طریق مالیات، گمرکات و... در حدی است که هنوز به وسط سال نرسیده‌ایم، دولت به اندازه ۱۲۰ درصد آنچه در قانون بودجه امسال آمده بود، مالیات اخذ کرده است. در درآمدهای گمرکی نیز رشد ۷۰ درصدی را شاهد هستیم. برخی می‌گویند دولت در اقتصاد ناموفق بوده است. اصلا چنین نیست.

وی با بیان اینکه اما دولت در ایجاد ثبات معیشتی موفق نبوده است، اظهار کرد: عارضه جنگ تحمیلی، موشک‌هایی بود که به دزفول اصابت می‌کرد و عارضه این جنگ ترکیبی امروز نیز عدم ثبات معیشتی است‌. امروز گرانی‌ها در حدی است که مردم نمی‌دانند آیا سفره فردای خود را هم می‌توانند با همین هزینه پهن کنند یا نه.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه بخش عمده عدم ثبات معیشتی از جنگ ترکیبی پیش‌آمده ناشی می‌شود، عنوان کرد: بخش دیگر ناشی از دزدی‌های یک سری افراد سودجو است که هر روز از شکم مردم می‌کنند و درآمدهای روزافزون خود را به خارج انتفال می‌دهند تا بستر نرمی در خارج برای خود فراهم کنند.

علم‌الهدی با تاکید بر لزوم ایجاد ثبات معیشتی، تصریح کرد: اینکه توسعه اقتصادی داشته باشیم اما معیشت مردم ثابت نباشد، درست نیست. ثبات معیشتی باید الویت نخست اقتصادی دولت باشد. تاجری که در حال گسترش کسب‌ و کار خود است، اول خانواده‌اش را اداره می‌کند؛ نمی‌تواند که به فرزندانش بگوید شما گرسنه بمانید که من می‌خواهم کار خود را توسعه دهم. دولت نیز باید ثبات معیشتی را در کشور ایجاد کند، حتی اگر شده به قیمت کاسته شدن از رشد اقتصادی.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان با بیان اینکه مطالبه دوم از دولت، ساماندهی فرهنگ است، اضافه کرد: مردم ما شیعه‌ هستند و می‌بینید که در اربعین چگونه خود را به کربلا می‌رسانند. در فضای زندگی این مردم، کشف حجاب معنا ندارد. دولت باید این مشکل فرهنگی را حل کند. امیدواریم عزیزان ما در دولت در تامین دو مطالبه ایجاد ثبات معیشتی و مقابله با بی‌حجابی، موفق باشند و مردم ما به زودی شاهد ثبات در اقتصاد و توسعه فرهنگ حجاب و اسلام باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید