اطلاعیه فدراسیون فوتبال / شرایط میزبانی تیم های ایرانی در آسیا

کدخبر: ۵۹۴۰۷۳
اقتصادنیوز: فدراسیون فوتبال درباره شرایط میزبانی تیم های ایرانی در آسیا اطلاعیه ای صادر کرد.
اطلاعیه فدراسیون فوتبال / شرایط میزبانی تیم های ایرانی در آسیا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، فدراسیون فوتبال با انتشار یک اطلاعیه درباره وضعیت میزبانی نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد:

«پس از برگزاری مراسم قرعه کشی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳/۲۴ در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور و اعلام دبیرکل AFC مبنی بر برگزاری مسابقات این فصل لیگ قهرمانان آسیا با سیستم کمک داور ویدئویی و با توجه به پیگیری‌های قبلی فدراسیون فوتبال، هماهنگی های اولیه با بخش مربوطه در کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت پذیرفت.

پس‌لرزه‌های حضور احتمالی نیمار و رونالدو در ایران/ به آنان بگویید تلفنشان در ایران آنتن نمی‌دهد

طی این مذاکرات AFC اعلام کرد تجهیزات مربوط به کمک داور ویدیویی VAR توسط کنفدراسیون برای مسابقات باشگاهی فصل جاری در استادیوم‌های ایران نصب و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

در همین راستا فدراسیون فوتبال بلافاصله اقدامات لازم برای هماهنگی‌های لجستیکی مورد نیاز از قبیل بازدید کارشناسان کنفدراسیون از زیرساخت‌ها و همچنین هماهنگی‌های گمرکی لازم جهت ترخیص تجهیزات مربوطه با همکاری وزارت ورزش و جوانان را آغاز کرده است.

در حال حاضر موضوع کمک داور ویدویویی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی فدراسیون به طور مستمر در حال پیگیری است. در همین راستا توافقات لازم بین فدراسیون بانک، مرکزی وزارت ورزش و جوانان و دولت در جهت تجهیز ۶ تا ۷ ورزشگاه به سیستم کمک داور ویدویی صورت پذیرفته است.

ضمنا فدراسیون فوتبال مجدانه در تلاش است تا با همکاری و تعامل همتایان عربستانی خود و در سایه روابط حسنه بین دولت‌های دو کشور نسبت به لغو مصوبه سال ۲۰۱۶ هیأت رئیسه AFC مبنی بر برگزاری مسابقات بین دو کشور در زمین بی طرف اقدام کند.

بدیهی است تا قبل از اعلام رسمی کنفدراسیون، مصوبه سال ۲۰۱۶ به قوت خود باقی است.

همچنین لازم به ذکر است استادیوم آزادی در زمان انجام مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با ظرفیت بیش از ۵۰ درصد آمادگی میزبانی از فوتبال‌دوستان عزیز را خواهد داشت.

در پایان تاکید می‌شود این فدراسیون مراحل پیشرفت موضوعات فوق را به طور شفاف به هواداران عزیز ،اصحاب محترم رسانه و باشگاه‌های کشورمان اطلاع رسانی خواهد کرد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید