واکنش سوریه به اتهام‌زنی فرانسه و آمریکا

کدخبر: ۵۹۴۳۳۰
وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادعاهای وزارت خارجه فرانسه و آمریکا بی ارتباط با تبلیغات و ادعاهای دروغین پیشین آنها نیست.
واکنش سوریه به اتهام‌زنی فرانسه و آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سوریه بیانیه‌های وزارت خارجه فرانسه و سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا و اتهام‌زنی به دمشق درباره بکارگیری سلاح شیمیایی در سال ۲۰۱۳ و دیگر حوادث ساختگی را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادعاهای وزارت خارجه فرانسه و آمریکا بی ارتباط با تبلیغات و ادعاهای دروغین پیشین آنها نیست و تأکیدی بر مشارکت آن دو کشور در انجام این جنایت زشت در چارچوب همکاری کامل آنها در اقدامات مستقیم و غیرمستقیم تروریستی در سوریه به شمار می رود.

به اذعان وزارت امور خارجه سوریه، هدف از این بیانیه‌ها، پنهان کردن جنایتکار اصلی و سرپوش گذاشتن بر دست داشتن فرانسه و آمریکا در حادثه بکارگیری سلاح شیمیایی توسط گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی در سال ۲۰۱۳ و دیگر حوادث تروریستی است.

به گزارش سانا، در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: آمریکا و فرانسه تلاش می کنند بر نقش و مسوولیت خود در تجهیز گروه های تروریستی به مواد شیمیایی و بکارگیری آن در همه حوادث سوریه سرپوش بگذارند.

سوریه مواضع فرانسه و آمریکا را محکوم می کند که در چارچوب سرپوش گذاشتن بر مسئولیت خود با سایر کشورها در حمایت از گروه های تروریستی و مشارکت آن در تامین مواد و تسلیحات شیمیایی به این گروه ها که در تمام حوادثی که در سوریه رخ داد استفاده کردند.

این مسوولان آمریکایی و فرانسوی و هم کیشان آنها هستند که باید به خاطر هم پیمانی با گروه‌های تروریستی و مشارکت در ریختن خون و گرسنگی دادن ملت سوریه از طریق اقدامات و تحریم های تروریستی یکجانبه برخلاف قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد مجازات شوند.

طعنه آمیز است که فرانسه و ایالات متحده ادعا می کنند از این نوع سلاح‌ها در سوریه استفاده می‌کنند، در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر از این سلاح ها علیه مردم آسیا و آفریقا استفاده کرده‌اند.

بیانیه‌های فرانسه و آمریکا بار دیگر بیانگر تداوم سیاست‌های متوالی فرانسه و دولت‌های آمریکایی از سال ۲۰۱۱ در اجرای سیاست‌های خصمانه علیه مردم سوریه به ویژه در سازمان منع سلاح های شیمیایی و دیگر مجامع بین المللی است. آنها به خوبی می‌دانند که دولت سوریه بیشترین علاقه را به زندگی شهروندان و دستاوردهای اقتصادی، علمی، تمدنی و فرهنگی آنها دارد. بهترین گواه بر این امر اعتراف به دو بیانیه است که فرانسه و آمریکا در کنار بسیاری از کشورهای غربی در کنار آنها ایستاده‌اند.

ایالات متحده و تعدادی از کشورهای غربی برای سیاسی کردن کار سازمان منع و وادار کردن آن به صدور تصمیماتی که به طور آشکار با مفاد قرارداد ممنوعیت از طریق تشویق، ارعاب و تهدید در تناقض است، تلاش کردند. این امر به افزودن پیچیدگی های جدید بیشتری به توانایی سازمان برای ایفای نقش خود کمک کرد، قطبی شدن و شکاف در آن را افزایش کرد و آن را از اهدافی که برای آن تأسیس شده بود فاصله گرفت.

سوریه تمامی تعهدات خود را در چارچوب الحاق به کنوانسیون تسلیحات شیمیایی اجرا کرده و با این سازمان و دبیرخانه آن همکاری کرده و ادامه خواهد داد. سوریه همواره بر رد قاطع خود از استفاده از مواد سمی به عنوان سلاح در هر زمان، توسط هر طرف و تحت هر شرایطی تأکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    کارگزاری مفید