شیوع یک بیماری خطرناک در ترکیه/ صدور هشدار برای مسافران

کدخبر: ۵۹۴۳۶۶
اقتصادنیوز: دولت انگلیس درباره شیوع بیماری گوارشی خطرناک در ترکیه نسبت به سفر به این کشور هشدار داد.
شیوع یک بیماری خطرناک در ترکیه/ صدور هشدار برای مسافران

‌به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، از دیلی رکورد، دولت انگلیس به کسانی که قصد دارند به ترکیه سفر کنند، هشدار داده به خاطر شیوع یک بیماری خطرناک، مراقب سلامتی خود باشند و مسائل بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

گفته می‌شود؛ بیماری مذکور که مربوط به باکتری سالمونلا است و دستگاه گوارش را درگیر می‌کند، در بسیاری از تفرجگاه‌های ترکیه مشاهده شده و بنا به اعلام سازمان خدمات ملی بهداشت انگلیس، تاکنون 241 مورد از این بیماری در مسافرانی که از ترکیه بازگشته‌اند، مشاهده شده و تحقیقاتی در این زمینه به جریان افتاده است.

بنا به اعلام آژانس امنیت بهداشتی انگلیس اکثر کسانی که در این کشور به بیماری مذکور دچار شده‌اند، در منطقه آنتالیای ترکیه حضور داشته و یا به این شهر سفر کرده بودند.

تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد اکثر موارد بیماری مربوط به کسانی بوده که در هتل‌های با غذای سلف سرویس اقامت داشته‌اند، بوده است.

بنا به اعلام مقامات انگلیسی هنوز منشأ بیماری مذکور یافت نشده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. از شهروندان انگلیسی خواسته شده در صورتی که به ترکیه سفر می‌کنند، مراقبت بیشتری را نسبت به مصرف غذا در پیش بگیرند و مرتب دست‌های خود را به خصوص پس از استفاده از سرویس‌های بهداشتی بشویند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید