اعتراف یک روزنامه اصولگرا؛ کاهش چشمگیر مخاطبان تلویزیون/ فقط ۳ برنامه شبکه یک، بیش از 4 درصد بیننده دارد!

کدخبر: ۵۹۴۹۸۵
اقتصادنیوز: روزنامه اصولگرای فرهیختگان ارگان دانشگاه آزاد در گزارشی به وضعیت امروز سیما گپرداخته است.
اعتراف یک روزنامه اصولگرا؛ کاهش چشمگیر مخاطبان تلویزیون/ فقط ۳ برنامه شبکه یک، بیش از 4 درصد بیننده دارد!

به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب آمده است:آمار بیننده پرمخاطب‌ترین سریال‌های سیما که در سال‌های دهه 90 به‌ندرت کمتر از 25 درصد می‌آمد و گاه از مرز 50 درصد نیز عبور می‌کرد به 22.5 درصد رسیده است.مدت‌هاست در بازه‌های زمانی طلایی (نوروز یا رمضان) تنها آمار چند برنامه شاخص تلویزیون از میان پربیننده‌ترین‌ها نظیر «معلی»، «محفل» و «زندگی پس از زندگی» منتشر می‌شود و دیگر از انتشار «فهرست 10 برنامه پربیننده سیما» خبری نیست. در این شرایط که سریال‌ها با افت چشمگیر مواجه شده‌اند، برنامه‌های غیرنمایشی چه وضعیتی یافته‌اند؟ در همین روزهای جنجالی اخیر و پس از حواشی استعفای مجری «پاورقی»، محافل رسانه‌ای شاهد اعلام غیررسمی آمارهایی بود که نشان از کاهش جدی مخاطب برنامه‌های تلویزیون داشت.

به‌طور مثال شنیده‌ها حاکی از آن است که در یکی از نظرسنجی‌های اخیر در سال 1402، شبکه‌یک سیما تنها سه برنامه با بیش از چهار درصد مخاطب داشته و پربیننده‌ترین برنامه این شبکه که در سه نوبت صبح، ظهر و شب پخش می‌شد، به حدود 10 درصد بیننده دست یافت!

در این وضعیت سوال مهم آن است که پرچمداران تحول چه میزان مخاطب دارند؟ در میانه دعوای بازگشت رشیدپور به تلویزیون مشخص شد برنامه «سیدخندان» که از سوی پیمان جبلی رئیس رسانه ملی با عبارتی چون «خنده فاخر» تمجید شد، حدود پنج درصد مخاطب داشته است. دیگر محصولات مدیران تازه سازمان صداوسیما چون پاورقی، «واقعیه»، «صبحانه ایرانی»، «خوش‌نمک» و... از نظر میزان بیننده در چه شرایطی قرار دارند؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید