نیکی هیلی: مجلس سنا خانه سالمندان در آمریکاست!

کدخبر: ۵۹۵۵۹۳
اقتصادنیوز: نامزد رقابت درون حزبی جمهوریخواهان و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل درخواست کرد تا از سیاستمداران کهنسال کشورش "آزمایش صلاحیت روانی" گرفته شده و محدودیت دوره برای تصدی کرسی‌های کنگره اعمال شود.
نیکی هیلی: مجلس سنا خانه سالمندان در آمریکاست!

.به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، نیکی هیلی، فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی، و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، در مصاحبه‌ای خواستار اخذ "آزمایشات صلاحیت روانی" از سیاستمداران پیر این کشور شده و از مجلس سنای آمریکا به عنوان یک "خانه سالمندان ممتاز" یاد کرد.چ

نماینده مجلس: در بحث حجاب، محدودیت‌های اجتماعی بازدارندگی بهتری نسبت به جریمه مالی دارد

به گزارش  پایگاه راشاتودی، هیلی که در دولت دونالد ترامپ، سفیر آمریکا در سازمان ملل بود به شبکه فاکس نیوز گفت: "چیزی که می‌خواهم بگویم این است که هم اکنون مجلس سنای آمریکا ممتازترین خانه سالمندان در کشور ما است! نیاز است که ما شروع به جذب چهره‌های جدید، صداهای جدید و نسلهای جوان تر در دولتمان کنیم. و همچنین نیاز است که به همه سیاستمداران بفهمانیم که کی زمان کنار رفتن آنها فرا می‌رسد."

بازدید امیر نصیرزاده از قرارگاه‌های اربعین حسینی

میچ مک‌کانل، رئیس اقلیت جمهوریخواه سنای آمریکا روز چهارشنبه گذشته بار دیگر در یک کنفرانس مطبوعاتی در برابر دیدگان و دوربین رسانه‌ها بدنش برای مدتی قفل و بی‌حرکت و چشمانش به نقطه‌ای خیره شده و متعاقب این اتفاق دستیارانش او را از محل کنفرانس برای مدتی خارج کردند. سخنگوی او در بیانیه‌ای ادعا کرد، مک‌کانل "در جریان این کنفرانس مطبوعاتی در یک لحظه سرگیجه گرفته و مکث کرد."

روز پنجشنبه پزشک مک‌کانل اعلام کرد که او "از نظر پزشکی مشکلی برای این که به کارش ادامه دهد ندارد."

این برای دومین بار در مدت بیش از یک ماه گذشته بود که چنین اتفاقی برای رئیس اقلیت جمهوریخواه سنای آمریکا افتاد. او در اواخر ماه ژوئیه هم در وسط کنفرانسی مطبوعاتی در کنگره به یکباره خشکش زد و چشمانش به نقطه‌ای خیره ماند. این اتفاق باعث بروز گمانه‌زنی‌هایی درباره دچار شدن او به حمله تشنجی یا سکته ناقص شد. مک‌کانل ۸۱ ساله که سناتور ایالت کنتاکی است، در طول سال جاری میلادی سه بار زمین خورد که جدی‌ترین مورد آن به ضربه مغزی، شکستن دنده‌اش و استراحت کردن برای مدت شش هفته منجر شد.

هیلی با اشاره به گافهای دیگر سیاستمداران کهنسال آمریکایی از جمله دیان فاینستاین، سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: "هیچ نباید با این اتفاق کنار بیایید، همان طور که نباید با مورد دیان فاینستاین و خیلی از گافهایی که برای جو بایدن رخ داد و مشاهده افت وضعیت سلامت او کنار بیایید."

فاینستاین که هم اکنون در سال ۹۰ سالگی پیرترین سناتور آمریکا است، نشانه‌هایی از نامساعد بودن وضعیت سلامتش بروز داده است. او چندی پیش از یک دوره استراحت دو ماهه بعد از ابتلا به بیماری زونا به سر کارش برگشت اما بعد از آن در چند موقعیت دچار سردرگمی شد. جو بایدن ۸۰ ساله که پیرترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است هم با نشان دادن گافهای مکرر به نگرانی‌ها درباره وضعیت سلامتش دامن زده است. از زمانی که بایدن در سال ۲۰۲۱ قدرت را به دست گرفت مساله سن او چندین بار در رسانه‌ها بحث برانگیز شد. او بارها در برابر دوربین رسانه‌ها زمین خورده و گافهای کلامی مکرر داشته است.

نیکی هیلی که ۵۱ سال دارد، بیان کرد: باید از همه سیاستمداران بالای ۷۵ سال در آمریکا آزمایش صلاحیت روانی گرفته شود. من به این که آنها این آزمایش را با عبور از سن ۵۰ سالگی انجام داده‌اند، اهمیت نمی‌دهم.

او استدلال کرد: "اینها کسانی هستند که تصمیمات مربوط به امنیت ملی ما را می‌گیرند. آنها برای اقتصاد و وضعیت مرزهای ما تصمیم می‌گیرند. ما باید از این که آنها عملکرد خوبی دارند مطمئن باشیم."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید