نتانیاهو یک تصمیم جنجالی گرفت

کدخبر: ۵۹۵۹۲۳
اقتصادنیوز: نخست وزیر اسرائیل گفت: اکنون در مرزهای شرقی (اردن) حصار می‌کشیم و اطمینان می‌دهیم که از آنجا نیز نفوذی صورت نگیرد
نتانیاهو یک تصمیم جنجالی گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) اعلام کرد که این رژیم در مرز با اردن حصار ایجاد می‌کند.

نتانیاهو در این توییت نوشته است: ما در مرز جنوبی خود (مصر) حصار کشیدیم و نفوذ از آنجا به اسرائیل را متوقف کردیم و به این ترتیب بیش از یک میلیون نفوذی از آفریقا را که قصد نابودی اسرائیل را داشتند، متوقف کردیم.

وی افزود: اکنون در مرزهای شرقی (اردن) حصار می‌کشیم و اطمینان می‌دهیم که از آنجا نیز نفوذی صورت نگیرد. ما از مرزها محافظت خواهیم کرد، ما از اسرائیل محافظت خواهیم کرد.

نتانیاهو درحالی هدف از این حصارکشی را جلوگیری از ورود مهاجران به سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده است که پیشتر یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به چنین اقدامی اشاره کرده و هدف از آن را جلوگیری از رسیدن منابع به مقاومت کرانه باختری اعلام کرده بود.

موضع گیری نتانیاهو درباره افشای دیدار الی کوهن با وزیر خارجه لیبی

منابع صهیونیستی گزارش دادنده بودند که یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جلسه ی پشت درهای بسته کمیته امنیت و امور خارجی کنست به این مسأله اشاره کرده است.

گالانت در این جلسه بدون سند و مدرکی مدعی شده بود که ایران و گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری، نقطه ضعف رژیم صهیونیستی را می دانند و منابع زیادی را برای حمایت از عملیات‌ ضد صهیونیستی به این منطقه ارسال می‌کنند.

وی ادعا کرد: ما می‌دانیم ایران و برخی گروه‌های فلسطینی در تلاش برای انتقال سلاح و دانش نظامی به کرانه باختری هستند.

گالانت تاکید کرد که ما تصمیم داریم در آینده در مرز با اردن هم دیوار امنیتی احداث کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید