بازداشت یک تبعه خارجی به اتهام اقدامات مجرمانه با هویت یک ایرانی

کدخبر: ۵۹۵۹۲۵
اقتصادنیوز: اتباع یکی از کشورهای همسایه که با جعل هویت و مشخصات یکی از شهروندان ایرانی مرتکب جرم شده بود، بازداشت شد.
بازداشت یک تبعه خارجی به اتهام اقدامات مجرمانه با هویت یک ایرانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اتباع یکی از کشورهای همسایه که با جعل هویت و مشخصات یکی از شهروندان ایرانی ساکن در کشوری اروپایی مرتکب جرائم مختلف شده بود، خبر داد.

سردار علی ولی‌پور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ مدتی قبل وکیل یکی از شهروندان تهرانی ساکن در یکی از کشورهای اروپایی به پلیس آگاهی مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کرد که موکلش به مدت بیش از ۱۳ سال است که از کشور خارج شده و ساکن ایران نیست، اما جرائم مختلف به نام وی در سامانه پلیس به ثبت رسیده و همچنین کارت معافیت از خدمت هم به نامش صادر شده است.

وی با بیان اینکه موکل این فرد خواستار رسیدگی به این موضوع بود، گفت: در همین راستا نیز تحقیقات ماموران آغاز شد و آنان در جریان انجام تحقیقات میدانی متوجه شدند که برای شاکی در سال ۹۴  و همچنین در سال ۹۶ سابقه درگیری و سابقه خرید و فروش محصولات غیرمجاز ثبت شده است، در حالی که او در این تاریخ اصلا در ایران نبوده است. همچنین در ادامه با استعلام های قضائی مشخص شد متهم در سال ۹۶ وارد زندان شده است ولیکن پس از گذشت مدتی از زندان ترخیص و دیگر  مراجعتی نداشته است.

دستگیری عامل تیراندازی در عبدل‌آباد

ولی‌پور گودرزی  با اشاره به ادامه تحقیقات ماموران گفت:‌ با تحقیقات کارآگاهان و نیز بهره‌گیری از روش‌های نوین کشف جرم مشخص شد تصویر  الصاقی بر روی مدارک مورد استفاده متهم متعلق به شاکی نیست. در همین راستا نیز ماموران اقدام به بررسی هویت صاحب تصاویر الصاقی کردند که در جریان آن مشخص شد که تصویر مذکور متعلق به یکی از اتباع کشورهای همسایه است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره اینکه این فرد چگونه به اطلاعات هویتی شاکی دست پیدا کرده بود، نیز گفت: در تحقیقات ماموران مشخص شد که شاکی پیش از خروج از کشور، مدتی شناسنامه خود را در اختیار متهم قرار داده بود و همین موضوع نیز سبب سوءاستفاده متهم شده بود. 

وی با بیان اینکه ماموران هویت متهم تحت تعقیب و محل سکونت او را مورد شناسایی قرار دادند، گفت: ماموران در ادامه با مقام قضایی هماهنگ کرده و پس از اخذ مجوزهای مربوطه به محل زندگی این فرد در مرکز تهران رفته و او را در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولی‌پور گودرزی با اشاره به انجام بازجویی از متهم گفت: این فرد در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کرد و در ادامه نیز به همراه پرونده متشکله و برای طی دیگر مراحل رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

 

تیتر یک
کارگزاری مفید