توافق مهم زلنسکی و مکرون

کدخبر: ۵۹۶۰۶۰
اقتصادنیوز: ولودیمیر زلنسکی گفت: که در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود امانوئل مکرون «به توافقی بسیار مهم در مورد آموزش خلبان‌هایمان در فرانسه» دست یافتیم.
توافق مهم زلنسکی و مکرون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، زلنسکی، یکشنبه شب در سخنرانی ویدیویی شبانه خود گفت: ائتلاف جنگنده‌های مدرن ما در حال قوی‌تر شدن است.

وزیر دفاع جدید اوکراین کیست؟

طبق گزارش رویترز وی به جزئیات بیشتر درباره اینکه خلبان‌های اوکراینی چه نوع آموزشی خواهند دید، اشاره نکرد.

یک پیش بینی جدید درباره آینده ناتو/ فروپاشی نزدیک است؟

دانمارک و هلند اخیرا وعده دادند که جنگنده‌های اف-۱۶ را در اختیار اوکراین قرار دهند اما فرانسه چنین جنگنده‌هایی ندارد و بجای آنها رافائل و نسل قبلی آن یعنی میراژ ۲۰۰۰ دارد.

زلنسکی، گفت که وی و مکرون، درباره کمک‌های فرانسه به حفاظت از شهر و منطقه اودسا که کانون صادرات غلات اوکراین است، رایزنی کردند اما در مورد این موضوع هم جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

وزارت خارجه فرانسه، ماه گذشته اعلام کرد که حمایت نظامی از اوکراین را افزایش خواهد داد و قابلیت‌های دفاع هوایی آن کشور را تقویت می‌کند.

اوکراین در ماه‌های گذشته بارها از غرب خواسته است تا جنگنده‌های اف-۱۶ را در اختیار این کشور قرار داده و خلبان‌هایش را آموزش دهد.

دانمارک و هلند از تصمیم خود برای آموزش خلبان‌های اوکراینی برای استفاده از جنگنده‌های اف-۱۶ خبر داده‌اند و ۹ کشور دیگر نیز در این برنامه مشارکت دارند.

پیشتر ژنرال جیمز هکر، فرمانده نیروهای هوایی آمریکا در اروپا و آفریقا، گفته بود که آموزش اسکادران جنگنده‌های اف-۱۶ اوکراینی به پنج سال زمان نیاز دارد تا بتوانند در جنگ وارد عملیات شوند.

وی همچنین گفت که انتقال این جنگنده‌ها به اوکراین تغییری بنیادین در مسیر جنگ به نفع کی‌یف ایجاد نخواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید