اسرائیل سازمان ملل را نگران کرد

کدخبر: ۵۹۶۲۲۵
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: از تعداد زیاد زخمی‌ها در تظاهرات معترضان اریتره‌ای به ویژه در اسرائیل متحیر شدم.
اسرائیل سازمان ملل را نگران کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ، «ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که از شمار زیاد زخمی‌ها در جریان درگیری‌های اخیر در فلسطین اشغالی که معترضان اریتره‌ای تبار در آن شرکت داشتند، وحشت زده شده است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: از تعداد زیاد زخمی‌ها در تظاهرات معترضان اریتره‌ای به ویژه در اسرائیل متحیر شدم.

وی افزود: لازم است در این باره تحقیقات انجام و از نفرت پراکنی به ویژه از سوی مسئولان امر پرهیز شود.

پیش تر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره درگیری‌های خونین روز شنبه نیروهای پلیس با صهیونیست‌های آفریقایی تبار مهاجر در شهر تل آویو، توپ را به زمین دیوان عالی این رژیم انداخت و این دیوان را مانع اجرای اقدامات بیشتر در زمینه حل بحران مهاجران و به نوعی مسبب بروز این درگیری‌ها دانست.

به گزارش ایرنا، اعتراضات صهیونیست‌های آفریقایی‌تبار و مهاجر در روز شنبه در سرزمین‌های اشغالی و واکنش خشن پلیس رژیم صهیونیستی، تنش بین کابینه نتانیاهو و مخالفان را تشدید کرده است و هر کدام طرف دیگر را مقصر وضعیت کنونی اعلام کردند.

اعتراضات صهیونیست‌های اریتره‌ای و سودانی تبار در تل‌آویو در روز شنبه به خشونت کشیده شد.

صهیونیست‌های آفریقایی تبار به برگزاری کنفرانسی در حمایت از حاکمیت اریتره در سفارت این کشور در تل آویو اعتراض داشتند.

سودانی تبارهای صهیونیست نیز در این اعتراضات شرکت کردند و تظاهرات کنندگان با همه ابزارهای ممکن از جمله سنگ به مقابله با اقدامات خشونت بار پلیس رژیم صهیونیستی پرداختند.

معترضان همچنین قصد تصرف مکان برگزاری این کنفرانس را داشتند و اقدام به شکستن شیشه خودروهای عمومی کردند و پلیس تل آویو نیز از سلاح گرم برای پراکنده کردن معترضان استفاده کرد.

یعقوب شبتای رئیس پلیس رژیم صهیونیستی نیز از استفاده از سلاح گرم توسط نیروهای خود علیه معترضان اریتره‌تبار حمایت کرده و برای همه آنها وکیل گرفته است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه گزارش داد که شمار مجروحان درگیری‌ میان صهیونیست‌های آفریقایی تبار و نظامیان رژیم صهیونیستی در تل آویو به ۱۷۰ نفر رسیده که حال ۲۰ نفر از آنان وخیم است.

آفریقایی تبارهای رژیم صهیونیستی دو دسته هستند، گروهی از آنها که توانسته‌اند یهودی تبار بودن خود را ثابت کنند، از این رژیم تابعیت گرفته‌اند و بقیه نیز به عنوان پناهجو در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند.

سازمان ملل در سال ۲۰۱۸ طرحی را برای قانونی شدن حضور بیش از ۱۶ هزار آفریقایی تبار ساکن سرزمین‌های اشغالی مطرح کرد، اما این طرح از سوی تل آویو رد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید