انگلیس ۱۱ شهروند روس را تحریم کرد+جزئیات

کدخبر: ۵۹۶۷۳۱
آژانس ملی جرائم انگلیس (NCA) طی تحقیقات پیچیده‌ای که صورت داده، دریافته است که این افراد مسئول اخاذی حداقل ۱۸۰ میلیون دلار از قربانیان در سراسر جهان و حداقل ۲۷ میلیون پوند از ۱۴۹ قربانی انگلیسی بوده است.
انگلیس ۱۱ شهروند روس را تحریم کرد+جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ۱۱ شهروند روس، به بهانه جرائم سایبری وضع کرد.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر، ادعا شده است اعضای باند تبهکاری که در حملات سایبری موسوم به Trickbot/Conti علیه بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های حیاتی انگلیس در جریان همه‌گیری کرونا دست داشتند، تحریم شده‌اند.

بر اساس بیانیه یادشده، آژانس ملی جرائم انگلیس (NCA) طی تحقیقات پیچیده‌ای که صورت داده، دریافته است که این افراد مسئول اخاذی حداقل ۱۸۰ میلیون دلار از قربانیان در سراسر جهان و حداقل ۲۷ میلیون پوند از ۱۴۹ قربانی انگلیسی بوده است.

برخی از این افراد عبارتند از آندری ژویکوف مدیر ارشد گروه که با نام‌های «مدافع»، «دیف» و «آدام» شناخته می‌شود، ماکسیم گالوچکین مسئول گروه توسعه، نظارت و اجرای آزمایش ها، ماکسیم رودنسکی رهبر تیم کدنویسان، میخائیل تسارف مدیر بخش مالی و منابع انسانی و دیمیتری پوتیلین مسئول خرید قطعات زیرساخت.

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت:‌ «این مجرمان سایبری از گمنامی رشد و در سایه اینترنت حرکت می‌کنند تا بیشترین آسیب را وارد و از قربانیان خود اخاذی کنند.»

وی افزود: «تحریم های ما نشان می دهد که آنها نمی توانند بدون مجازات عمل کنند. ما می دانیم که آنها چه کسانی هستند و چه می کنند. ما با افشای هویت آنها، مدل های کسب و کارشان را مختل و فرآیند هدف قرار دادن افراد، مشاغل و مؤسسات‌مان توسط آن‌ها را دشوارتر می کنیم.»

تام توگندهات معاون وزیر کشور انگلیس در امور امنیتی نیز گفت: «این تحریم‌ها نشان می‌دهد که بریتانیا کسانی که تلاش می‌کنند کسب‌وکارها و زیرساخت‌های بریتانیا را باج بگیرند، سرکوب خواهد کرد. ما از نهادهای مجری قانون برای تعقیب عاملان و مجازات جنایات آنها استفاده خواهیم کرد.»

وی افزود: ما مهارت‌ها و منابع لازم را برای یافتن و افشای نقاب مجرمانی داریم که قصد سرقت از مشاغل، مدارس و بیمارستان‌های بریتانیا را دارند. ما به همکاری با شرکای خود مانند ایالات متحده برای شکست دادن این تهدیدها ادامه خواهیم داد.»

انگلیس دیروز هم در تداوم مواضع ضد روس، گروه شبه نظامی واگنر را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. طبق بیانیه وزارت کشور انگلیس، از ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) عضویت در این گروه، تشویق به حمایت، کمک یا استفاده از لوگوی واگنر جرم تلقی خواهد شد. دارایی‌های واگنر نیز در زمره اموال تروریستی طبقه‌بندی و توقیف می‌شود.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تاکنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ شهروند روس و بیش از ۱۰۰ سازمان دولتی روسیه را تحریم کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید