تکذیب خبر رادیو اسرائیل درباره سیدمحمد خاتمی

کدخبر: ۵۹۶۷۳۸
پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی در شانزدهم شهریور ماه سال ۱۳۷۹ را بازخوانی کرده است.
تکذیب خبر رادیو اسرائیل درباره سیدمحمد خاتمی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، در بخشی از خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی به اخبار منتشرشده درباره تکذیب خبر رادیو اسرائیل در مورد ملاقات خاتمی با وزیر خارجه آمریکا پرداخته شده است .

پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی در شانزدهم شهریور ماه سال ۱۳۷۹ را بازخوانی کرده است.

آقای [حسین] صادقی، سفیرمان در امارات [متحد عربی] آمد. برای ماندن در وزارت امورخارجه، پس از انقضای سفارت مشورت کرد و از مدیریت در وزارت امورخارجه و نیز از اوضاع کلی کشور،اظهار نارضایتی‌کرد و پیشنهاد داشت که نیروهای مبارز پس از انقلاب، جمع شوند و اتحادی بین آنها به وجود آید و از این طریق برای سازندگی کشور،به وحدت ملی برسیم.

گفتم،با توجه به اختلافات جدی و باندبازی‌ها و نیز وجود نیروهای خوب و مؤثر بعد از انقلاب، طرح اجرایی بیاورید. عضو [سازمان] مجاهدین انقلاب است؛ گرچه ظاهراً برای‌کار در وزارت امورخارجه، استعفا داده است.

آقایان دکتر [هادی] منافی، [رییس سابق سازمان حفاظت محیط‌زیست] و دکتر [محمد] وفایی، برای احوال‌پرسی آمدند و گزارش حال آقای [حسین] راستی‌کاشانی را دادند.اخوی محمد، [معاون اجرایی رییس‌جمهور] آمد.گفتم، مواظب باشد، واردات اتومبیل به نام شرکت [تولیدکنندگان و صادرکنندگان] پسته رفسنجان تمام نشود.گفت، مجمع نمایندگان کرمان و تعاونی پسته رفسنجان و استاندار، اجازه برای ورود وانت خواسته‌اند و آقای [غلامرضا] شافعی، [وزیر صنایع] مخالف است و فعلاً صحبت از اجازه سه هزار دستگاه است و هنوز به امضای آقای خاتمی، [رییس‌جمهور] نرسیده.گفت، برای انتقال آب از چهارمحال و بختیاری به رفسنجان، آقای باقریان با یک شرکت فرانسوی، قرار هفت میلیون دلار، جهت مطالعه طرح گذاشته بود که همان زمان، شرکت دیگری حاضر بوده با یک و نیم میلیون دلار مطالعه کند و این باعث شد که قرارشان به هم بخورد؛ با اینکه آقای خاتمی، به تقاضای آشیخ حسین هاشمیان، [نماینده سابق رفسنجان]، دستور پرداخت هفت میلیون دلار را داده بود که با مخالفت محمد [هاشمی، معاون اجرایی رییس‌جمهور] و [آقای حسین نمازی]، وزیر [امور اقتصادی و] دارایی لغو شد و باعث رنجش آشیخ حسین شد.

عصر آقای عباس آخوندی، [وزیر سابق مسکن و شهرسازی]، برای خداحافظی آمد؛ برای ادامه تحصیل عازم لندن است. دربارة انتخابات ریاست‌ جمهوری [۱۳۸۰] مذاکره شد. با شنیدن خبر عدم نامزدی من‌گفت، گروهی از دانشگاهیان در فکرند، فردی را با شعار توسعه و سازندگی ایران نامزد کنند.

در رسانه‌ها، بحث گفت‌وگوی تمدن‌ها، به صورت کم ‌محتوا ادامه دارد. روزنامه دیلی تلگراف نوشته است، چند نفر از رؤسای کشورها در معرض محاکمه به خاطر نقص‌حقوق بشراند، منجمله رهبر چین، رییس‌جمهور ایران، [معمر] قذافی، [رهبر لیبی] صدام [حسین، رییس‌جمهور عراق] و [اسلوبودان] میلوشویچ، [رییس‌جمهور صربستان] و خبر از تظاهرات ضدانقلاب در نیویورک، علیه آقای [سیدمحمد] خاتمی و رنگ پاشیدن به ماشین‌های کاروان و بازداشت جمعی از آنها داده است. رادیو اسراییل هم خبر از ملاقات آقای خاتمی، [رییس‌جمهور] و [مادلین] آلبرایت، [وزیر امورخارجه] داده که تکذیب شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید