روسیه در جمهوری‌های شرق اوکراین انتخابات برگزار کرد

کدخبر: ۵۹۶۸۴۰
اقتصادنیوز: مسکو انتخابات محلی را در ده‌ها منطقه روسیه از جمله چهار منطقه تحت تسلط این کشور در شرق و جنوب اوکراین به اجرا در آورده‌اند.
روسیه در جمهوری‌های شرق اوکراین انتخابات برگزار کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، انتخابات تعیین کرسی های مجالس قانونگذاری در مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا برای نخستین بار از زمان الحاق این مناطق به روسیه در سال گذشته میلادی، از امروز جمعه شروع شده و تا روز یکشنبه آینده ادامه می‌یابد.

اوکراین و غرب به این انتخابات واکنش منفی نشان داده و آن را محکوم کرده‌اند.

رای‌دهندگان با شرکت در این انتخابات اعضای پارلمان‌های منطقه‌ای را انتخاب می‌کنند و این اعضا نیز به نوبه خود فرمانداران مناطق را منصوب خواهند کرد. در مناطق دونتسک و لوهانسک، هزاران نفر برای کرسی‌های ده‌ها شورای محلی کاندیدا شده‌اند.

رای‌گیری زودهنگام برای انتخابات این چهار منطقه از هفته گذشته شروع شد. همزمان با انتخابات محلی در این چهار منطقه، انتخابات محلی در مناطق دیگر روسیه نیز برگزار می‌شود.

برنامه اوکراین برای ضربه سنگین به روسیه لو رفت+جزییات

«سرگئی» شهروند ۴۷ ساله شهر لوهانسک به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «ما در ۹ سال گذشته تلاش داشته‌ایم به روسیه نزدیک‌تر شویم و سیاستمداران روس به خوبی برای ما شناخته شده هستند. ما روسی حرف می‌زنیم و مدت‌هاست که خودمان را بخشی از روسیه احساس می‌کنیم و این انتخابات تنها این احساس را تایید می‌کند».

به نوشته آسوشیتدپرس، رای‌دهندگان در دونتسک نیز احساسی مشابه و عشقشان را به روسیه ابراز و تاکید کردند، می‌خواهند بخشی از روسیه باشند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی