ادعای اعتماد درباره نگاه برخی از مسئولان به مهاجرت نخبگان؛

رفتن هر نخبه از کشور به معنای کم شدن یک مزاحم است!

کدخبر: ۵۹۷۳۱۸
اقتصادنیوز: اعتماد در یادداشتی به بحث مهاجرت نخبگان از کشور پرداخت.
رفتن هر نخبه از کشور به معنای کم شدن یک مزاحم است!

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه اعتماد نوشت: به‌رغم شعارهایی که داده می‌شود حداقل برخی مسوولان نسبت به مهاجرت نخبگان جامعه چندان حساس نیستند و چه بسا کسی فکر کند رفتن هر نخبه از کشور به معنای کم شدن یک مزاحم است!اگر به مصالح کشور از زاویه فاجعه مهاجرت نگریسته می‌شد قطعا در بسیاری از رفتارها و گفتارهای مهاجرت‌ساز تاثیر می‌گذاشت و عده‌ای از مسوولان آزادانه هر تصمیم دلبخواه را نمی‌گرفتند و تریبون‌داران هر فکر تندی که به ذهن‌شان آمد را بر زبان جاری نمی‌کردند.

اما ابعاد مهاجرت به همین جا ختم نمی‌شود!باید شوربختانه بنویسیم که عده‌ای می‌توانند بروند و می‌روند و عده‌ای یا نمی‌توانند یا راه‌های خطرناک مهاجرت را برمی‌گزینند.کسی که همه توجهش آن طرف آب است و فقط امکان رفتن را ندارد با چه روحیه‌ای می‌ماند و تحصیل یا کار می‌کند؟

آنها هستند ولی نمانده‌اند! یعنی مهاجرت گسترده برای آنها که امکانش را ندارند، افسردگی حاد ایجاد می‌کند و امید و شور و شوق زندگی را از ایشان می‌رباید.این دسته که معمولا جوان هم هستند در مرز خیال و رویا و واقعیت به سر می‌برند و همواره حسرت زندگی را می‌خورند که خود را شایسته آن می‌دانند و لذا برنامه کاملی برای ماندن و جنگیدن با مشکلات روزمره را نخواهند داشت.

از ما گفتن، موضوع مهاجرت گسترده که روزافزون هم هست، موضوعی فوق‌العاده مهم است. حالا مسوولان خم به ابرو نیاورند و به تورم بالای 40 درصد عادت کنند و تمام هم و غم خود را روی خالص‌سازی بگذارند و هر روز برگ جدید از نوع برخورد با بی‌حجابان را به نمایش بگذارند.این محترمان به ‌شدت دشمن‌ستیز اینجا که می‌رسند به روی مبارک نمی‌آورند که همان دشمنان نفر به نفر در حال جذب جوانان مستعد این مرز و بوم هستند و تازه پول هنگفت می‌گیرند که سرمایه‌های کشورمان را ببلعند و حالش را ببرند! 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید