مهدی حیدری مربی پیشین علیرضا بیرانوند:

بیرانوند مشکل روحی روانی دارد

کدخبر: ۵۹۷۳۹۰
اقتصادنیوز: حیدری با اشاره به دلایل احتمالی آسیب دیدگی بیرانوند گفت: دروازه بان نیاز به استراحت کافی دارد. از این مهم‌تر ذهن و روح گلر است. مهم‌ترین مقوله به روح و روان او بر می‌گردد که فکر می‌کنم باید روی این مسائل کنکاش شود.
بیرانوند مشکل روحی روانی دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، تیم‌فوتبال امید در مسیر صعود به مرحله نهایی انتخابی المپیک پاریس با کسب ۶ امتیاز از دو برد مقابل هنگ کنگ و افغانستان آماده بازی با ازبکستان می‌شود.

کلین شیت محمدرضا خالدآبادی در بازی با هنگ کنگ و افغانستان باعث امیدواری اهالی فوتبال برای ادامه گل نخوردن‌های این تیم در سخت‌ترین بازی مقابل ازبکستان شده است. خالدآبادی در حالی یکی از مهم‌ترین چهره‌های درون دروازه تیم امید شده است که موقعیت گلر در چارچوب دروازه تیم ملی بزرگسالان کاملا متفاوت شده است.

علیرضا بیرانوند در دقیقه ۲۳ دیدار تیم ملی ایران مقابل بلغارستان به دلیل پرتاب دست با مصدومیت از ناحیه کشاله پا روبرو شد و جای خود را به پیام نیازمند داد. آسیب دیدگی بیرانوند نه تنها او را از بازی دوستانه با آنگولا دور کرد بلکه حضورش در دیدار پرسپولیس با النصر عربستان را نیز با اما و اگر روبرو کرده است.

کادر پزشکی تیم ملی ایران دوران نقاهت او را دو تا سه هفته عنوان کرد اما بیرانوند تصمیم دارد هرطور شده خودش را به بازی حساس پرسپولیس با النصر عربستان که ۲۸ شهریورماه برگزار می‌شود ،برساند.

مهدی حیدری مربی پیشین علیرضا بیرانوند که در حال حاضر با کادر فنی تیم جوانان نیز همکاری دارد در گفت و گو با خبرنگار مهر، به عملکرد دروازه بان های تیم امید و تیم ملی بزرگسالان اشاره کرد که در ادامه می‌خوانید:

کلین شیت اعتماد به نفس آورد

مربی دروازه بان های تیم فوتبال جوانان ایران درباره عملکرد محمدرضا خالدآبادی در چارچوب دروازه تیم امید گفت: او در دو بازی نخست تیم امید در مسیر انتخابی المپیک قطعا عملکردی قابل دفاع داشت چون گل نخورد. خالدآبادی توانست در دو بازی مقابل هنگ کنگ و افغانستان گل نخورد. البته هنگ کنگ و افغانستان تیم‌هایی در حد و اندازه ایران نبودند اما به هر حال همین موضوع اعتماد به نفس او را افزایش می‌دهد.

ازبکستان مهم‌ترین بازی سال است

حیدری در خصوص دیدار حساس تیم فوتبال امید با ازبکستان برای صعود به مرحله نهایی انتخابی المپیک پاریس تاکید کرد: من فکر می‌کنم بازی با ازبکستان یکی از مهم‌ترین بازی‌های سال برای فوتبال کشور است. مسیر یکی از نسل‌های خوب فوتبال ایران باید به المپیک ختم شود. آنها بازیکنان اصلی تیم‌های لیگ برتری هستند و تجربه بسیار زیادی دارند.

تیم ملی دوم تشکیل دادیم

کارشناس دروازه بانی فوتبال ایران ادامه داد: معتقدم با توجه به بازیکنان فوق‌العاده ای همچون امین حزباوی، یاسین سلمانی، دانیال ایری، محمد جواد حسین نژاد و محمدرضا بردبار می‌توان تیم فعلی را تیم دوم بزرگسالان دانست. این تیم با این ترکیب واقعا تیم قدرتمندی است. وقتی الهیار صیادمنش با تجربه حضور در لیگ انگلیس کنار زیر ۲۳ سال‌های فوتبال ایران است نشان از بزرگی و غرور این تیم دارد.

حیدری یادآور شد: حزباوی بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر ایران بود که ترانسفر خیلی خوبی به السد قطر پیدا کرد. او در قلب دفاع حضور دارد و طبیعی است دل هیچ گلری با حضور او نلرزد. امیدوارم بازی با ازبکستان هم موفق ظاهر شوند تا یکی از بهترین نسل‌های فوتبال کشور به خوبی رشد کند. این تیم می‌تواند به خوبی و به زودی تیم ملی بزرگسالان را حمایت کند و به بدنه اش اضافه شود.

مشکل بیرانوند روحی روانی است/تیم ملی دوم در ایران داریم

مصدومیت بیرانوند ناخواسته بود

مربی دروازه بان ها در رده‌های پایه که سابقه هدایت علیرضا بیرانوند را نیز داشته است در خصوص مصدومیت او در جریان بازی ایران مقابل بلغارستان تصریح کرد: خیلی در این رابطه می‌توان صحبت و تحلیل کرد اما قانون نانوشته فوتبال همه چیز را تحت تأثیر قرار می‌دهد که آن هم مصدومیت ناگهانی است. آسیب دیدگی بازیکن مؤثر می‌تواند همه چیز را خراب کند. علیرضا بیرانوند یکی از حرفه ای‌ترین هاست که قطعا بدنسازی خوبی داشته اما یک اتفاق باعث مصدومیت او شد. آسیب دیدگی‌های اخیر او کاملا ناخواسته بود و هیچ ربطی به شرایطش ندارد. اگر بیرانوند در بازی با انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ مصدوم نمی‌شد قطعا گل‌های کمتری می‌خوردیم.

پرتاب دست جاه طلبی بیرانوند است

او با اشاره به انتقاد از پرتاب دست‌های نمایشی بیرانوند تاکید کرد: پرتاب دست بیرانوند یکی از ویژگی‌های مهم اوست. طبیعی است او دوست دارد مقابل چشم هواداران اروپایی خودنمایی کند. این یک جاه طلبی مثبت در فوتبال است. با این حال من فکر می‌کنم آسیب دیدگی او به خاطر پرتاب دست نبوده است بلکه دلایل دیگری را باید جستجو کرد.

مشکل بیرانوند روحی است

حیدری با اشاره به دلایل احتمالی آسیب دیدگی بیرانوند گفت: دروازه بان نیاز به استراحت کافی دارد. از این مهم‌تر ذهن و روح گلر است. من فکر می‌کنم یکی از دلایل این مصدومیت عدم استراحت کامل او قبل از بازی یا عدم آمادگی ذهنی است. به هر حال نمی‌توان از او خرده‌ای بابت پرتاب دست گرفت. او در نوجوانان هم وقتی من مربی اش بودم همین ویژگی را به خوبی پیاده می‌کرد. مهم‌ترین مقوله به روح و روان او بر می‌گردد که فکر می‌کنم باید روی این مسائل کنکاش شود.

مشکل بیرانوند روحی روانی است/تیم ملی دوم در ایران داریم

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید