زمان آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها اعلام شد

کدخبر: ۵۹۷۵۸۹
اقتصادنیوز: معاون آموزشی وزارت علوم با اعلام اینکه حضور و غیاب دانشجویان به صورت «الکترونیکی» انجام می‌شود، گفت: ما آموزش مجازی در دانشگاه‌ها نداریم و دانشگاه‌ها از سوم مهر ماه آموزش خود را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد.
زمان آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، از تدوین و نهایی شدن ۴ آئین‌نامه آموزشی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: «آئین‌نامه استاد راهنما یا راهبر آموزشی در دوره‌های کاردانی و کارشناسی»، «مقررات آموزشی در کلیه مقاطع تحصیلی»، «تدوین و بازنگری ۱۵۰۰ برنامه درسی» و «شیوه نامه اجرایی دروس مهارتی و اشتغال پذیری»، چهار مصوبه جدید آموزشی وزارت علوم هستند که آئین‌نامه آنها طراحی شده و ظرف امروز برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین به برنامه هفتم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: در صورتی که فصل هفتم این برنامه که به حوزه آموزش عالی، پژوهشی و فناوری مرتبط است در مجلس تصویب نهایی شود، شاهد تحول اساسی در آموزش عالی خواهیم بود که البته این برنامه در کمیسیون تلفیق نهایی شده است.

عمو عابدینی از الزام آور شدن حضور و غیاب الکترونیکی دانشجویان دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: سامانه مرکزی سیستم حضور غیاب الکترونیکی در وزارت علوم در مراحل نهایی تدوین قرار دارد و همه دانشگاه‌ها باید حضور غیاب خود را به صورت «الکترونیکی» ثبت کنند.

وی همچنین با اشاره به ریل گذاری جدید در آموزش عالی اظهار کرد: بر این اساس دانشگاه‌ها باید برنامه محور، استاد محوری و شاگرد محوری را سرلوحه برنامه خود قرار بدهند و در این مسیر ۳۰ دانشگاه کشور که اغلب دانشگاه‌های معین هستند تا پنج سال باید بر اساس "برنامه محوری"، "استاد محوری" و "شاگرد محوری" حرکت کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم با تاکید بر اینکه سال تحصیلی تمامی دانشگاه‌ها از سوم مهر ماه شروع می‌شود خطرنشان کرد: ما آموزش مجازی در دانشگاه‌ها نداریم و دانشگاه‌ها از سوم مهر ماه آموزش خود را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید