واکنش سخنگوی دولت به خبر فاسد شدن یک انبار ذرت در همدان

کدخبر: ۵۹۷۸۹۶
سخنگوی دولت با اشاره به موضوع ذرت‌های آلوده در همدان، گفت: در این استان شش سیلوی ذرت وجود دارد و اینکه یک سیلو از این میان مسئله‌ای داشته باشد و ما به سرعت ذهن مردم را با آن مشوش کنیم چندان جای پرداختن در این حد ندارد.
واکنش سخنگوی دولت به خبر فاسد شدن یک انبار ذرت در همدان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی اختلاف نظرها در زمینه انبار ذرت همدان و فاسدشدن محصولات آن، اظهار کرد: کالاهایی که برای انبارها ذخیره‌سازی می‌شوند، مصرف دامی دارند. حجم واردات ما در حوزه کالاهای اساسی به شدت زیاد است، چراکه مصرف همه دام‌ها و طیور کشور است. این انبارها به شکل مستمر پر و خالی می‌شود و روال معمولی دارد.

وی افزود: همه واردات این بخش در بدو ورود به کشور از سوی سازمان‌های دامپزشکی و استاندارد ارزیابی لازم بهداشتی را طی می‌کند. وقتی در انبارها ذخیره می‌شود به صورت متناوب آزمایش‌های لازم در خصوص آن‌ها انجام می‌شود و طبیعی است که در این حجم گسترده گاهی آفت‌هایی هم وجود داشته باشد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در این زمینه هم روال معمول این است که آفت‌ها شناسایی و سم‌زدایی می‌شود و به استفاده دامی می‌رسد، بخشی هم ممکن است امکان سم‌زدایی نداشته باشد که به مصرف صنعتی مثل تولید الکل می‌رسد.

وی تصریح کرد: در همدان شش سیلو وجود دارد. اینکه یک سیلو از این میان - آن هم فقط در همدان و نه کل کشور - مشکلی داشته باشد و ما به سرعت ذهن مردم را با آن مشوش کنیم چندان جای پرداختن در این حد نداشته است و ندارد.

بهادری جهرمی با اشاره به اقدامات دولت برای رفع محرومیت از استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: برای سیستان و بلوچستان استاندار ویژه انتخاب شده و هیئت وزیران و رئیس‌جمهوری اختیارات ویژه‌ای برای اولین‌بار به او تفویض کرده است تا نیازهای استان از جمله ایجاد اشتغال، رفع تنش‌های آبی و گسترش خطوط ترانزیتی و توسعه سواحل مکران که موارد اخیر از مسائل ملی هستند تأمین شوند.

دبیر هیئت دولت ادامه داد: یعنی علاوه بر مواردی که مربوط به صرف استان است، موضوعات ملی مثل راه‌آهن خاش - زاهدان که افتتاح می‌شود و بخش‌های بعدی آن هم در حال پیگیری است تا در همین دولت افتتاح شود، همگی زیر نظر معاون اول رئیس‌جمهوری راهبری می‌شوند.

وی تاکید کرد: دولت و رئیس‌جمهوری تمرکز ویژه‌ای بر سیستان و بلوچستان و خوزستان دارد و مستمر با استانداران در ارتباط است تا سعی کند مناطقی مثل سیستان و بلوچستان و خوزستان چهره‌ای متفاوت از چهره گذشته پیدا کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید