استقبال از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در کوبا

کدخبر: ۵۹۸۱۱۸
معاون علمی رییس جمهور با رییس جمهور کوبا دیدار کرد.
استقبال از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در کوبا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور که برای شرکت در اجلاس سران گروه ۷۷ در هاوانا به سر می برد در بدو ورود با رییس جمهور کوبا دیدار کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، میگل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا در این دیدار ضمن خیرمقدم به معاون علمی رییس جمهوری اسلامی ایران و درخواست ابلاغ سلام وی به رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهور، اعزام معاون علمی رییس جمهور کشورمان به این اجلاس مهم را با توجه به تاکید روسای جمهور دو کشور بر توسعه روابط فی مابین بر پایه علم و فناوری، حاوی پیامی مهم ارزیابی کرد.

رییس جمهور کوبا با بیان اینکه علم و فناوری یکی از ستون‌های توسعه دولت کوبا است و تاکید ویژه‌ای بر استفاده از ظرفیت‌های علمی داخلی و خودکفایی دارد، اظهار داشت که زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری‌های مشترک علمی و فناوری در کوبا وجود دارد که  متخصصان ایرانی می‌توانند از آنها استفاده کنند.

کانل همچنین علاقمندی کوبا را برای ایفای نقش ویژه به عنوان محور توسعه همکاری‌های علمی فناوری جمهوری اسلامی ایران در منطقه آمریکای لاتین اعلام کرد.  

رییس جمهور کوبا همچنین برای ایجاد مرکز نوآوری و فناوری ایران توسط معاونت علمی در  آن کشور به منظور بسترسازی برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در کوبا اعلام آمادگی کرد.

وی در ادامه بر توسعه روابط دو کشور با محوریت غذا و کشاورزی، زیست فناوری و انرژی تاکید کرد.

دکتر دهقانی هم با ابراز خرسندی از حضور در  اجلاس گروه ۷۷ در هاوانا و ابلاغ سلام رییس جمهور کشورمان از استقبال گرم رییس جمهوری کوبا تشکر و اظهار داشت: رییس جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین به ویژه کوبا با محوریت علم و فناوری بسیار تاکید دارد.

وی، امنیت غذایی، سلامت، انرژی و معدن را از اولویت‌های مورد علاقه ایران برای توسعه همکاری‌های فناوری دو کشور عنوان و تاکید کرد معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری برنامه‌های ویژه‌ای برای ترغیب بخش خصوصی و حمایت از فعال کردن ظرفیت های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در کوبا دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید