درخواستی که وزیر پیشین اطلاعات برای ماندن «مهاجرانی» داشت

کدخبر: ۵۹۸۱۷۳
پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی در بیست و سوم شهریور ماه سال ۱۳۷۹ را بازخوانی کرده است.
درخواستی که وزیر پیشین اطلاعات برای ماندن «مهاجرانی» داشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، مرحوم آیت الله هاشمی در بخشی از خاطرات خود به گزارش علی یونسی، وزیر اطلاعات وقت از محدود کردن کارهای اقتصادی این وزارتخانه و منضبط کردن ماموران و سفر سرمدی [معاون سابق وزارت امورخارجه] به انگلستان پرداخت.

پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی در بیست و سوم شهریور ماه سال ۱۳۷۹ را بازخوانی کرده است.

[آقای علی یونسی] وزیر اطلاعات آمد. گزارشی از اقدامات خود در مورد محدودکردن کارهای اقتصادی و بازرگانی وزارت و نیز منضبط کردن مأموران در برخورد با مردم را داد و ضمن اعلام منفعل بودن وزارت و کم‌کاری در خصوص برخورد با ضدانقلاب، ضربه خوردن وزارت در مسئله قتل‌ها و نیز اثر کارهای سابق را عامل آن معرفی کرد و گزارشی از برنامه‌ریزی برای برخورد با منافقان داد و از من خواست که نقش تاریخی همیشگی‌ام را در وزنه تعادل کشور تجدید کنم و گفت، نیروهای چپ، اکنون اعتراف می‌کنند که در برخورد با شما، اشتباه استراتژیک کرده‌اند و کیفر آن را دیده‌اند و گفت، افرادی مثل آقای [سیدمحمدعلی] ابطحی، [رئیس دفتر رئیس‌جمهور] و دوستانش، نمی‌گذارند آقای [سیدمحمد] خاتمی، طبق روحیه متعادل خود عمل کند و باید آنها را جدا کرد و نیز آقای [عطاءالله] مهاجرانی [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی]، نباید بماند. خواست، برای رفع اختلافات وزارت [اطلاعات] با قوه قضائیه که اکنون در وضع بدی است، کمک کنم.

بازداشت یک نماینده مجلس در امارات به اتهام داشتن مواد مخدر /ماجرای سوءقصد به آیت الله هاشمی چه بود؟

آقای [مرتضی] سرمدی [معاون سابق وزارت امورخارجه] آمد. عازم انگلستان است، برای سفارت و گفت، اخیراً انگلیسی‌ها نسبت به چند ماه قبل سردتر شده‌اند و حاضر نیستند، در همکاری‌های جدی با ایران وارد عمل شوند؛ شاید به خاطر اینکه اعتمادی به پیشرفت به اصطلاح اصلاحات ندارند و فشار می‌آورند که سقف محدودکننده پرسنل سفارت‌شان برداشته شود که ایران نمی‌پذیرد؛ معاون وزیر بوده و تنزل داده شده است.

دکتر [محمود] گلزاری [روان‌شناس] آمد. نکاتی از روان‌شناسی دربارۀ حَسَد گفت؛ برای بحث‌های خطبه جمعه. تا ساعت پنج‌ونیم بعدازظهر، کارها را انجام دادم و به سوی مشهد پرواز کردیم. عفت و جمعی از همراهان او و محافظان، همراه بودند. آقای [عباس واعظ] طبسی [نماینده ولی‌فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس‌رضوی]، [آقای محسن مهرعلیزاده] استاندار و [آقای سیدمهدی عبادی] امام‌جمعه و مسئولان استان، در فرودگاه مشهد استقبال‌ کردند. با مصاحبه‌ کوتاهی به حرم رفتیم. بعد از نماز مغرب و عشا، به زیارت رفتم و پس از شام، مقداری دربارۀ علت عدم توفیق منطقه ویژه اقتصادی سرخس مذاکره کردیم و از استاندار، سؤالاتی دربارۀ اوضاع استان کردم .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۰ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید