برنامه آمریکا برای شبکه های اجتماعی در موج جدید کرونا!

کدخبر: ۵۹۸۱۸۴
اقتصادنیوز: همزمان با اوج گیری دوباره کووید 19 در آمریکا در آستانه آغاز به کار مجمع عمومی سازمان ملل و فصل پاییز دولت این کشور محدودیت های جدیدی را طراحی کرده است.
برنامه آمریکا برای شبکه های اجتماعی در موج جدید کرونا!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دولت آمریکا روز پنجشنبه از دیوان عالی این کشور خواست تا دستوری که توانایی دولت را برای تشویق شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به حذف محتوای گمراه‌کننده از جمله در مورد همه‌گیری کووید-۱۹ را لغو کند تا به این ترتیب توانایی بیشتری برای سانسور محتوای شبکه های اجتماعی داشته باشد.

وزارت دادگستری آمریکا از دیوان عالی این کشور خواسته است تا نتیجه گیری دادگاه بدوی مبنی بر اینکه مقامات فدرال احتمالاً با اجبار رسانه‌های اجتماعی به سانسور برخی محتوا، حفاظت از آزادی بیان متمم اول قانون اساسی آمریکا را نقض کرده‌اند، متوقف کند.

دولت آمریکا حکم روز جمعه دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم نیواورلئان را "شوکه کننده" خواند و گفت که این تصمیم در توانایی کاخ سفید، اف بی آی و مقامات بهداشتی آمریکا برای رسیدگی به مسائل مربوط امنیت عمومی اختلال ایجاد خواهد کرد.

تری دوتی، قاضی ناحیه لوئیزیانا در ماه ژوئیه در حکمی اعلام کرده بود که مقامات آمریکایی شرکت های متا (فیسبوک)، یوتیوب وابسته به گوگل و اکس یا توییتر، را مجبور به سرکوب محتوای مرتبط با کرونا و ادعاها پیرامون تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ توسط بایدن، کرده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید