۲۵ سال حبس برای پسر آقای رئیس جمهور؟

کدخبر: ۵۹۸۲۳۵
اقتصادنیوز: پسر رئیس جمهور بایدن اکنون با یک مورد اتهام جنایی خرید سلاح در زمانی که مصرف کننده مواد مخدر بوده، روبروست که برایش ۲۵ سال حبس در پی خواهد داشت.
 ۲۵ سال حبس برای پسر آقای رئیس جمهور؟

به گزارش  اقتصادنیوزبه نق از ایسنا، به نقل از شبکه خبری ای.بی.سی، بر اساس تحقیقات دیوید وایز، بازرسی که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا برای تحقیق از خانواده بایدن منصوب شده، هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در صورت محکومیت در این پرونده جدید با ۲۵ سال حبس روبرو خواهد شد.

عکس پربازدید از رئیسی پای منبر پدرزنش

کیفرخواست علیه هانتر بایدن، وی را به اظهارات نادرست در خرید سلاح گرم و اظهارات نادرست مربوط به اطلاعاتی که باید توسط خریدار دارای مجوز فدرال اسلحه گرم ارائه شود، متهم می‌کند.

ژست متفاوت رئیسی در کنار آملی لاریجانی+ عکس

اعلام جرم علیه هانتر بایدن روز پنجشنبه و پس از آن که تلاش وکلای وی و دادستان‌ها برای رسیدن به توافق بر سر پذیرش اتهامات در برابر تخفیف مجازات و پرهیز از رفتن به دادگاه به بن بست رسید، صورت گرفت.

دو مورد از این اتهامات مربوط به این واقعیت است که هانتر بایدن اطلاعات نادرستی برای خرید یک اسلحه کلت کمری ارائه و استفاده از مواد مخدر را رد کرده و سومین مورد هم در اختیار داشتن سلاح در هنگام استعمال مواد مخدر است.

مطابق قوانین فدرال خرید سلاح در آمریکا، پنهان‌کاری به هنگام پر کردن فرم رسمی تقاضای خرید سلاح و همچنین تهیه اسلحه به هنگام اعتیاد، جرم است.

هانتر بایدن این اتهامات را پیش‌تر پذیرفته بود و امیدوار بود بتواند با دادستان‌ها به توافق برسد و در ازای پذیرش اتهامات از تخفیف در مجازات برخوردار شود و همزمان دادگاهی نشود. اما این توافق اولیه در ماه ژوئیه گذشته به بن بست رسید و وکلای او نتوانستند دادستان‌ها را به مفاد توافق راضی کنند.

در جریان آن توافق همچنین دو اتهام فرار مالیاتی هانتر بایدن در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هم مطرح بود. این که او در این دو سال از پرداخت به موقع مالیات خود تخطی کرده است.

بر اساس آن توافق قرار بود هانتر بایدن با پذیرش اتهام های مالیاتی و دروغ‌گویی در هنگام خرید سلاح از تخفیف در نحوه طرح اتهامات برخوردار شود و همچنین با حصول توافق عملا جلسه دادگاهی برگزار نمی‌شد.

تاریخچه فعالیت‌های تجاری هانتر بایدن و صداقت او در برابر قوانین، همواره در معرض قضاوت‌های اجتماعی و انتقادهای شدید مخالفان پدرش بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید