موقعیت علی‌دایی به خطر افتاد!

کدخبر: ۵۹۸۲۴۲
اقتصادنیوز: احسان حاج صفی از ۱۳۸۷ تاکنون ۱۳۱ بازی ملی برای تیم ملی ایران انجام داده است و رسیدن به رکورد علی دایی و جواد نکونام کار غیرممکنی برای او نخواهد بود.
موقعیت علی‌دایی به خطر افتاد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ورزش سه، احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی رکوردهای شگفت‌انگیزی همراه با تیم ملی ایران ثبت کرده است.

او در حال حاضر از علی کریمی (۱۲۷)، سید جلال حسینی (۱۱۵)، مهدی مهدوی‌کیا (۱۱۰) آندرانیک تیموریان (۱۰۱) کریم انصاری فرد (۹۶) کریم باقری (۸۷) و مسعود شجاعی (۸۷) بالاتر قرار داد و با از جواد نکونام (۱۴۹) و علی دایی (۱۴۸) پایین‌تر قرار داد.

احسان حاج صفی با ۳۳ سال و میزان آمادگی و کیفیت فوتبالی که ارائه می‌دهد نشان از این دارد که هنوز ۲.۳ دیگر می‌تواند در بالاترین سطح برای تیم ملی ایران به میدان برود و رسیدن به رکورد جواد نکونام و علی دایی کار غیرممکنی برای او نخواهد بود.

از بین بازیکنان که هنوز فوتبال بازی می‌کنند نزدیک‌ترین بازیکن به احسان حاج صفی کریم انصاری فرد با ۹۶ حضور در تیم ملی است، البته کریم پس از جام جهانی دیگر به تیم ملی دعوت نشد.

وحید امیری (۷۱)، سردار آزمون (۷۱)، علیرضا جهانبخش (۷۱)، مهدی طارمی (۷۰) علیرضا بیرانوند (۵۸)، سعید عزت اللهی (۵۴)، رامین رضائیان (۵۴) و مرتضی پورعلی گنجی بازیکنان دیگر تیم ملی هستند که بیشترین تعداد بازی ملی را در اختیار دارند.

با توجه به سن و سال بازیکنان حال حاضر تیم ملی سردار آزمون و سعید عزت اللهی دو بازیکنی هستند که طی سال‌های آینده میتوانند به رکورد احسان حاج صفی کاپیتان حال حاضر تیم ملی نزدیک شوند.

حاج صفی مجموعا ۳۶ بازی به عنوان کاپیتان برای ایران به میدان رفته و ۵ بازی این تعداد در جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ اتفاق افتاده است که احسان حاج صفی بازوبند تیم ملی را در میادین جام جهانی به بازو بسته بود.

همچنین احسان حاج صفی با ۳ حضور و ۹ بازی در جام جهانی از این لحاظ در صدر تمام بازیکنان تاریخ ایران حضور دارد.

موقعیت دایی و نکونام به خطر افتاد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید