اسرائیل درهای مسجد ابراهیمی را روی فلسطینیان بست

کدخبر: ۵۹۸۴۰۱
اقتصادنیوز: مدیر مسجد ابراهیمی روز شنبه گفت: تعطیلی این مسجد در چارچوب تقسیم زمانی و مکانی توسط اسرائیل صورت می‌گیرد.
اسرائیل درهای مسجد ابراهیمی را روی فلسطینیان بست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نیروهای رژیم صهیونیستی به بهانه اعیاد یهودی و سال نو عبری درهای مسجد ابراهیمی را به روی نمازگزاران فلسطینی بستند.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) غسان الرجبی، مدیر مسجد ابراهیمی روز شنبه گفت: تعطیلی این مسجد در چارچوب تقسیم زمانی و مکانی توسط اسرائیل صورت می‌گیرد و اسرائیل حدود ۳۶ درصد از رواق‌های این مسجد را به طور دائم اشغال کرده است.

وی تصریح کرد: اسرائیل مسجد ابراهیمی را به بهانه اعیاد یهودیان به مدت ۱۰ روز در سال به طور کامل به روی نمازگزاران می‌بندد.

الرجبی همچنین اشاره کرد: اسرائیل تصمیم گرفته تا مسجد ابراهیمی در روزهای ۱۶، ۲۰، ۲۴ و ۲۵ ماه جاری تعطیل شود.

این در حالی است که با توجه به افزایش هشدارها در خصوص احتمال وقوع عملیات در اعیاد یهودیان، امروز سیستم امنیتی دشمن صهیونیستی در اراضی اشغالی، بیت المقدس و کرانه باختری اشغالی سطح «هشدار» را افزایش داد.

سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بیش از ۲۰۰ اخطار در مورد احتمال عملیات مقاومتی در جریان آنچه به سال نوی عبری معروف است، دریافت کرده‌اند.

شبکه ۱۳ عبری اعلام کرد: پلیس اسرائیل ۵۰۰۰ نیروی خود را در شهرهای داخلی کرانه باختری و بیت المقدس مستقر کرده و سرویس‌های امنیتی اسرائیل همچنین به اعضای خود دستور داده‌اند که از ترس تشدید تنش با فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی در حالت آماده باش باشند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید