تاثیر قطعی معدل سبب کاهش شانس ورود دانش‌آموزان مناطق محروم به دانشگاه‌ها می‌شود

کدخبر: ۵۹۸۵۹۸
اقتصادنیوز: یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تاثیر قطعی معدل سبب کاهش شانس ورود دانش‌آموزان مناطق محروم به دانشگاه‌ها می‌شود لذا مجلس به این مسئله ورود می‌کند.
 تاثیر قطعی معدل سبب کاهش شانس ورود دانش‌آموزان مناطق محروم  به دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محسن پیرهادی، با اشاره به موضوع کنکور گفت: رفع نظام طبقاتی و برقراری عدالت آموزشی یکی از اصول و شعارهای اساسی انقلاب اسلامی بوده و بر همین اساس دسترسی برابر و همگانی به امکانات آموزشی در اصل سی‌ام قانون اساسی گنجانده شده است لذا نمی‌توان در این موضوع آزمون و خطا کرد. 

دستور مهم رئیسی درباره حقوق معلمان

وی با اشاره به واکنش‌ها نسبت به بخشنامه کنکور توضیح داد: مهم‌ترین اصل این مصوبه یعنی تاثیر قطعی بالای نمرات امتحان نهایی در پذیرش کنکور سراسری باعث شکل گیری این انتقادات شده است. ترازبندی سالیانه امتحانات‌ نهایی و اختلاف بالای ترازها نسبت به سال قبل، امکان تنها یک بار ترمیم نمره، ایجاد فضای تقلب گسترده در حوزه های امتحان نهایی و ناتوانی آموزش و پرورش در اجرای صحیح امتحانات و همچنین تصحیح سلیقه ای و اختلاف نمرات بالای تصحیح کنندگان یک برگه امتحان از جمله ایرادات وارد بر تاثیر قطعی معدل است که ثمره ای جز تقویت نظام آموزش طبقاتی و دور شدن از اصل عدالت تحصیلی را ندارد.

بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره اخراج اساتید از دانشگاه‌ها

وی تاکید کرد: مجلس به این مسئله ورود می کند و به مطالبه خانواده ها پاسخ مناسبی خواهد داد. در کشوری به وسعت ایران و با سطح توسعه متفاوت چگونه می توان از تاثیر قطعی معدل بر آزمون کنکور صحبت کرد در این شرایط هنوز سرنوشت و چند و چون طرح جدید جذب دانشجویان ورودی سال جدید از سوی سازمان سنجش مشخص نشده و ورودی های جدید و خانواده هایشان درگیر سرنوشت تحصیلی فرزندانشان هستند.

پیرهادی، در عین حال گفت: برخی از تغییرات کنکور امسال نسبت به سال گذشته مثبت بوده که از آن جمله می توان به تخصصی تر شدن و حذف دروس عمومی اشاره کرد منتها دو مرحله ای شدن و افزایش تاثیر معدل آن هم به صورت قطعی و در شرایطی که آموزش و پرورش امکان برگزاری عادلانه و دقیق امتحانات نهایی را ندارد، محل اشکال است. نحوه اطلاع رسانی سازمان سنجش از تغییرات کنکور و ایجاد نگرانی در دانش آموزان و خانواده ها نیز مطرح است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید