جزییات تبادل نامه میان سران پاکستان و طالبان

کدخبر: ۵۹۸۶۸۸
اقتصادنیوز: «انوار الحق کاکر» نخست وزیر موقت این کشور طی نامه‌ای به «ملا محمد حسن آخوند» نخست وزیر حکومت طالبان بر لزوم تلاش‌های هماهنگ دو کشور برای تامین منافع متقابل تاکید کرد.
جزییات تبادل نامه میان سران پاکستان و طالبان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نخست وزیر پاکستان در حالی تعهد دولت این کشور برای تقویت روابط برادرانه با افغانستان را عنوان کرد که گذرگاه مرزی دو کشور هفته‌های اخیر به دلیل ناآرامی‌های امنیتی و وقوع چند فقره حمله تروریستی بسته شد. این گذرگاه مرزی موسوم به "طورخم" پس از ۱۰ روز دوباره برای تردد اتباع دو کشور و حمل و نقل تجاری گشوده شد.

منابع دیپلماتیک در پاکستان اعلام کردند: در نامه نخست وزیر این کشور به نخست وزیری حکومت طالبان افغانستان بر تقویت روابط دوجانبه در جنبه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی با تمرکز قوی بر تجارت و ارتباطات منطقه‌ای برای رفاه متقابل تاکید شده است.

از زمان سقوط کابل و روی کار آمدن هیات حاکمه طالبان در افغانستان، افزایش ناآرامی‌های امنیتی در مرزهای دو کشور از جمله حملات گروه طالبان پاکستانی به یک چالش جدی در روابط دو کشور تبدیل شده است تا جایی که اسلام‌آباد اعلام کرد: از زمان خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان و روی کار آمدن طالبان حملات تروریستی در پاکستان به ویژه با طراحی و مدیریت طالبان پاکستانی به شدت افزایش یافته است.

هجدهم شهریور امسال دولت اسلام‌آباد در اعتراض به تحرکات عناصر تروریستی در آن سوی مرزهای خود، سرپرست سفارت افغانستان را احضار کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید