درخواست آمریکا از متحدانش درباره اوکراین

کدخبر: ۵۹۹۱۴۷
آستین گفت: سامانه‌های دفاع هوایی جان انسان‌ها را نجات می‌دهد. من از متحدان و شرکای خود خواستم تا بشدت تلاش کنند و هر گونه مهمات دفاع هوایی که امکان دارد را به اوکراین ارائه دهند.
درخواست آمریکا از متحدانش درباره اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه از وزرای دفاع کشورهای متحد این کشور خواست که سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری را به اوکراین ارائه دهند تا این کشور بتواند در مقابل موشک‌های روسیه از خود دفاع کند.

 این درخواست وزیر دفاع آمریکا درحالی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد کشورهای متحد آمریکا در ارائه موشک با برد بالا به اوکراین اختلاف نظر دارند.

کی‌یف اصرار دارد که برای بازپس‌گیری سرزمین خود از روسیه به موشک‌های دوربرد نیاز دارد.

ترامپ برای پایان جنگ اوکراین راه‌حل داد

آستین گفت: سامانه‌های دفاع هوایی جان انسان‌ها را نجات می‌دهد. من از متحدان و شرکای خود خواستم تا بشدت تلاش کنند و هر گونه مهمات دفاع هوایی که امکان دارد را به اوکراین ارائه دهند تا کی یف از آن‌ها در طول فصل زمستان استفاده کند.

وی در پایان نشست گروه تماس دفاعی اوکراین در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان گفت که متحدان "اقدام خوبی" در زمینه ارائه تعدادی پدافند هوایی به اوکراین انجام داده‌اند، "اما کارهای بسیار بیشتری باید انجام شود و این پیامی است که ما امروز به همکاران خود منتقل کردیم و من کاملاً اعتقاد دارم که آن‌ها تلاش خود را افزایش می‌دهند. "

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز گفت که هدف اصلی, آماده‌سازی اوکراین برای ادامه پیشرفت در ماه‌های زمستانی آینده است.

وی افزود : سه اولویت شامل دفاع هوایی، توپخانه و تجهیزات زرهی مکانیزه است که می‌تواند روی زمین‌های یخ زده حرکت کنند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری و دیگر مقامات اوکراینی مدت هاست که به دنبال دریافت سلاح‌های دوربرد هستند . آن‌ها استدلال کرده‌اند که نیروهای اوکراینی باید بتوانند به نیروها و تأسیسات روسیه حمله کنند و در عین حال خارج از برد باشند.

اما آمریکا با ابراز نگرانی مبنی بر اینکه کی یف می‌تواند از این سلاح‌ها برای حمله به عمق خاک روسیه استفاده کرده و مسکو را خشمگین کند، از ارائه این سلاح‌ها به اوکراین خودداری کرده است.

زلنسکی اواخر این هفته به واشنگتن می رود تا با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رهبران کنگره و پنتاگون دیدار و گفتگو کند. او تلاش می‌کند تا حمایت بیشتری برای تداوم ارائه کمک‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا بدست آورد.

این دیدار در حالی انجام می‌شود که اختلافات فزاینده‌ای در کنگره آمریکا بر سر کمک به اوکراین وجود دارد.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان جمهوریخواه، به خبرنگاران گفته است که می‌خواهد کمک به اوکراین به‌عنوان یک لایحه مستقل مورد بحث قرار گیرد و این لایحه با سایر هزینه‌ها و بودجه دولت ارتباط نداشته باشد. اما سایر جمهوری خواهان می‌خواهند این کمک‌ها را با اولویت‌های دیگر مانند لایحه هزینه‌های کوتاه مدت که احتمالا برای جلوگیری از تعطیلی دولت در پایان سپتامبر مورد نیاز است, تلفیق کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید