سه ویژگی مهم دولت ابراهیم رئیسی!

کدخبر: ۵۹۹۶۴۳
اقتصادنیوز: معاون رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم به جای اینکه پشت میز بنشیند و از مشکلات بی‌خبر باشد با حضور میدانی حل و فصل مشکلات مردم و نیاز مناطق مختلف را با اشراف کامل پیگیری می‌کند.
سه ویژگی مهم دولت ابراهیم رئیسی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سید محمد حسینی، در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان و در حضور فرماندار، امام جمعه، اعضای شورای تامین و مسئولین شهری و مدیران دستگاه‌های اجرایی رفسنجان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و نام شهیدان والا مقام خاطرنشان کرد: شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند و امروز هم باید با همان روحیه و با تلاش جهادی و انقلابی مسیر پیشرفت و آبادانی کشور و خدمت به مردم را ادامه دهیم.

شرط خوشبختی مردم ایران از زبان قالیباف


وی تاکید کرد: خدمت صادقانه و بی‌وقفه به مردم مهم‌ترین مولفه افزایش سرمایه اجتماعی و تقویت اعتماد عمومی است که متاسفانه در دوره گذشته به خاطر ضعف و سستی موجود آسیب دید.

اظهارات رئیس ستادکل نیروهای مسلح درباره تجهیزات نظامی ایران


معاون پارلمانی رئیس جمهور، افزود: در کنار خدمت به مردم، ضرورت دارد فعالیت‌ها و اقدامات خوبی که در سراسر کشور در حال انجام است به شیوه‌های مناسب برای افکار عمومی تبیین شود تا روحیه امید و سرزندگی در بین مردم و سطح جامعه افزایش یابد.

معاون رئیس جمهور، گفت: اگرچه دولت در آغاز فعالیت های خود با تنگناها و کسری‌های فراوانی مواجه بود اما با ایمان به خدا، فعال کردن ظرفیت‌های داخلی و تلاش شبانه روزی اقدامات موثری در رفع کمبودها برداشته شده و این مسیر تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت‌های دولت مردمی در عرصه سیاست خارجی گفت: آنهایی که سال گذشته به دنبال انزوا بخشی ملت ایران، اجماع سازی قدرتهای جهانی علیه ملت ایران و بحران آفرینی و و بی‌ثبات سازی در کشور بودند، امروز با درایت و اقتدار دولت مردمی فهمیده اند که با توسل به این روش‌ها، راه به جایی نخواهند برد و نظام اسلامی درخت تنومندی است که نمی‌توانند به آن آسیب بزنند.

معاون رئیس جمهور، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت شهرستان رفسنجان در بخش کشاورزی و به ویژه تولید پسته، گفت: مدیران استان و شهرستان با روش‌ها و ابتکارهای گوناگون و با استفاده از ظرفیت‌های علمی مراکز مختلف می‌توانند ضمن برطرف کردن مشکلات کشاورزان در تولید محصول مرغوب، با بازاریابی مناسب محصول خود را با کیفیت و قیمت مناسب به بازار جهانی عرضه کنند.

حسینی، در ادامه سخنان فرماندار و امام جمعه رفسنجان در خصوص مشکلات این شهرستان در حوزه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود با مشکل تنش آبی در استان‌های مختلف مواجه بود و در این مدت وزارت نیرو اقدامات متعددی از جمله انتقال آب از دریا را در دستور کار خود قرار داده است و با اختصاص سهمیه مناسب می‌توان آب پایداری برای استان و شهر رفسنجان تامین کرد که باید این نیاز پیگیری شود.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت مس سرچشمه و توجه این مجموعه به انجام مسئولیت‌های اجتماعی ، گفت: رئیس جمهور همواره تاکید دارند که صنایع بزرگ و معادن باید نسبت به مناطق اطراف خود آثار و برکاتی داشته باشند و مس سرچشمه نیز باید توجه بیشتری به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود در حوزه عمران و آبادانی داشته باشد.

معاون رئیس جمهور در خصوص مشکل بیکاری در شهرستان رفسنجان گفت: دولت برای ایجاد اشتغال ضمن توجه به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، احیاء واحدهای تولیدی و تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار به موضوع مهارت آموزی در مدارس و دانشگاه‌ها تاکید دارد و در این منطقه نیز باید این موضوع مورد عنایت بیشتر مسئولان قرار بگیرد.

حسینی تاکید کرد: شهر رفسنجان در دوران مبارزه و دفاع مقدس سرآمد بوده و امروز هم باید با همت مردم سخت‌کوش و درایت و حمایت دولت اینگونه باشد.

معاون رئیس جمهور همچنین ساماندهی مشکل رفسنجان در خصوص اتباع غیر مجاز و نیز توجه به تقویت دانشگاه فرهنگیان را مورد تاکید قرار داد.

 در این مراسم مهندس رضایی فرماندار ویژه و حجت الاسلام والمسلمین عسگری امام جمعه رفسنجان در سخنان جداگانه مشکلات شهرستان رفسنجان در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، تقویت پژوهشگاه پسته، معضل بیکاری کمبود آب و اتباع غیر مجاز و نیز پیشنهادات و راهکارهای خود را برای غلبه بر این مشکلات مطرح کردند.

 معاون رئیس جمهور در امور مجلس در جریان سفر به شهرستان رفسنجان همچنین از طرح‌های زیربنایی دانشگاه ولیعصر رفسنجان در بخش‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی بازدید و با گزارش رئیس دانشگاه در جریان اقدامات انجام شده برای ساخت خوابگاه متاهلین، مجموعه ورزشی چند منظوره، سرای فرهنگ و احداث دانشکده ها قرار گرفت‌.

حسینی همچنین از نمایشگاه دستاوردهای فناور و دانش بنیان و نیز محصولات تولید شده توسط شرکتهای مرکز رشد دانشگاه ولی عصر بازدید و در جریان نحوه حمایت از صاحبان ایده و جوانان نوآور و خلاق قزچرار گرفت.
 معاون رئیس جمهور در ادامه با حضور در ترمینال ضبط پسته آگاه رفسنجان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف آن با توضیحات ارائه شده در جریان مرحل کار که به صورت کاملا بهداشتی و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می شود قرار گرفت.

در رفسنجان حدود ۸۰هزار هکتار باغ پسته وجود دارد که بعد از دو سال سرمازدگی امسال بالغ بر۷۰ بر هزار تن محصول پسته از درختان چیده و فرآوری می‌شود. برداشت این محصول از نیمه اول شهریور ماه آغاز شده و تا یک ماه ادامه دارد که روزانه ۲۰ هزار کارگر از شهرها و استانهای مختلف مشغول کار هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید