اعلام اسامی برگزیدگان نهایی المپیاد علمی‌ دانشجویی ۱۴۰۲

کدخبر: ۵۹۹۸۶۵
اقتصادنیوز: لیست اسامی برگزیدگان مرحله نهایی المپیاد علمی‌ دانشجویی کشور سال ۱۴۰۲ پس از بررسی، تعیین رتبه و اعطای مدال در شورای برنامه‌ریزی المپیاد علمی دانشجویی کشور اعلام شد.
اعلام اسامی برگزیدگان نهایی المپیاد علمی‌ دانشجویی ۱۴۰۲

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون مرحله نهایی بیست و هشتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور با حضور برگزیدگان آزمون کارشناسی ارشد (متمرکز) و آزمون غیرمتمرکز المپیاد در دانشگاه‌های واقع در مراکز مناطق ده‌گانه برگزار شد و متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاع از نتایج این آزمون به پایگاه اینترنتی المپیاد علمی دانشجویی کشور به نشانی http://olympiad.sanjesh.org مراجعه کنند.

شرکت‌کنندگان در این المپیاد در رشته‌های «زبان و ادبیات فارسی»، «علوم جغرافیا»، «علوم اقتصادی»، «الهیات و معارف اسلامی»، «علوم تربیتی»، «حقوق»، «روان‌شناسی»، «علوم زمین»، «شیمی»، «فیزیک»، «زیست‌شناسی»، «آمار»، «ریاضی»، «طراحی صنعتی»، «مهندسی برق»، «مهندسی شیمی»، «مهندسی صنایع»، «مهندسی عمران»، «مهندسی مکانیک»، «مهندسی مواد و متالورژی»، «مهندسی کامپیوتر»، «مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)»، «سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت» به رقابت پرداختند.

دارندگان رتبه‌های ۱ تا ۱۵ المپیاد علمی دانشجویی کشور می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور درخواست صدور گواهی خود را به صورت الکترونیکی ثبت نمایند. این افراد که اسامی آنان در سایت مرکز المپیاد اعلام شده و در زمان ثبت نام حائز شرایط بوده‌اند، به منظور استفاده از آئین‌نامه‌های استعدادهای درخشان برای معرفی به دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد، لازم است درخواست خود را از تاریخ ۸ الی ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۲ به آدرس پست الکترونیکی olympiad@sanjesh.org ارسال کنند. برای صدور معرفی‌نامه، ارسال گواهی موقت فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی الزامی است.

متقاضیانی که در مرحله نهایی آزمون شرکت کرده و نتایج آنان اعلام شده است، در صورتی که درخواست رسیدگی مجدد به برگه‌های آزمون خود را دارند، می‌توانند از تاریخ ۸ تا ۱۸ مهر ماه درخواست خود را از طریق آدرس پست الکترونیکی olympiad@sanjesh.org ارسال کنند.

مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی ۳۰ تیر برگزار شد. برگزیدگان المپیاد غیرمتمرکز و متمرکز در این رقابت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و از بین یکهزار و ۴۷۷ نفر برگزیدگان هر دو مرحله غیرمتمرکز و متمرکز المپیاد، تعداد یکهزار و ۳۱۹ نفر شامل ۵۷۵ نفر زن و ۷۴۴ نفر مرد در آزمون مرحله نهایی حضور دارند. نتایج این آزمون نیمه دوم شهریور ۱۴۰۲ توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد و برگزیدگان آن شامل رتبه‌های برتر اجازه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مربوطه را داشتند.

المپیاد دانشجویی در سه مرحله غیرمتمرکز، متمرکز و نهایی با همکاری دانشگاه‌های مناطق ده‌گانه برگزار شد. مرحله غیرمتمرکز المپیاد ۱۵ اردیبهشت سال جاری با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور توسط دانشگاه‌های مربوطه در مناطق ده‌گانه به مرکزیت دانشگاه‌های تربیت مدرس، مازندران، تبریز، بوعلی سینا (همدان)، رازی کرمانشاه، اصفهان، شیراز، شهید باهنر کرمان و فردوسی مشهد برگزار شد و از بین سه هزار و ۳۱۸ نفر شرکت‌کننده در این مرحله ۹۷۳ نفر به مرحله نهایی راه یافتند تا با منتخبان المپیاد متمرکز رقابت کنند.

مرحله متمرکز المپیاد همزمان با آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در روزهای ۱۰ و ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد. پس از برگزاری و اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد، ۱۵ نفر اول هر رشته، بدون احتساب معدل توسط شورای برنامه‌ریزی المپیاد انتخاب شدند تا در مرحله نهایی با منتخبان المپیاد غیر متمرکز رقابت کنند، از بین شرکت‌کنندگان رشته‌های المپیاد در آزمون کارشناسی ارشد، ۵۶۷ نفر برای شرکت در مرحله نهایی انتخاب شدند.

نتایج المپیاد متمرکز نیز همزمان با نتایج المپیاد غیرمتمرکز در ۶ تیرماه سال ۱۴۰۲ از طریق سایت مرکز المپیاد اعلام شد و منتخبان مرحله المپیاد متمرکز رشته‌های شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی مواد و متالورژی، زیست‌شناسی، مهندسی کشاورزی که به مرحله نهایی راه یافته بودند، در صورت تمایل می‌توانستند به جای شرکت در المپیاد رشته اصلی خود، در المپیاد «سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت» شرکت کنند.

دانشجویان دوره کارشناسی از سال سوم به بعد می‌توانند در المپیادهای علمی دانشجویی کشور شرکت کرده و دانش خود را در رشته مورد نظر ارزیابی کنند. کارت شرکت در آزمون از سه‌شنبه (۲۷ تیر) فقط برای منتخبان شرکت در مرحله نهایی المپیاد که شهر محل آزمون خود را انتخاب کرده‌ بودند، از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور تا شامگاه پنجشنبه (۲۸ تیر) قابل دریافت بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید