نتایج نهایی کنکور چه زمانی اعلام می شود؟

کدخبر: ۵۹۹۹۳۷
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تلاش می شود نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در هفته آینده تا پیش از ۱۵ مهرماه اعلام شود.
نتایج نهایی کنکور چه زمانی اعلام می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، عبدالرسول پورعباس گفت: با توجه به اینکه برخی از داوطلبان سوابق تحصیلی خود را از آموزش و پرورش نگرفته بودند و تکمیل نکرده بودند، یک فرصت داده شد که پس از اینکه سوابق تحصیلی خود را بگیرند با توجه به نمره خود، فرم انتخاب رشته خود را تصحیح کنند.

وی افزود: این موضوع به صورت پیامک به این دسته از داوطلبان اعلام شد و این گروه فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند. بنابراین به تازگی این کار در این هفته به اتمام رسیده و انتخاب رشته این دسته از داوطلبان تصحیح شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: بنابراین تلاش می شود نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تا نیمه مهرماه و در هفته آینده اعلام شود.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت دی ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

در این آزمون برای نخستین بار سوابق تحصیلی داوطلبان که توسط وزارت آموزش و پرورش بر اساس نتایج امتحانات هماهنگ و کشوری با تأثیر قطعی ۴۰ درصدی برای سه گروه اصلی آزمایشی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و تأثیر قطعی ۲۶ درصدی برای گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر اعمال شد.

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ با اعلام نمرات خام، نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) و نمره کل سابقه تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ اعلام شد.

پس از آن کارنامه علمی (حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی) شرکت‌کنندگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت‌های اول و دوم) در ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و داوطلبان تا ۷ شهریورماه فرصت داشتند که انتخاب رشته کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید