طوفان ۲۲۷۸ نفر را راهی بیمارستان کرد؛

خبر ناگوار از سیستان و بلوچستان/ وضعیت این استان بحرانی شد

کدخبر: ۶۰۰۱۱۶
اقتصادنیوز: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع توفان و ریزگرد در منطقه سیستان۲ هزار و ۲۷۸ نفر راهی بیمارستان شدند و ۱۵۷ نفرنیز اکنون بستری هستند.
خبر ناگوار از سیستان و بلوچستان/ وضعیت این استان بحرانی شد

به گزارش اقتصادنیوز ، مجید محبی روز دوشنبه در گفت‌وگو خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از ۲۸ شهریور تاکنون در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز ۲ هزار و ۲۷۸ نفر از مردم این منطقه‌ راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۱۵۷ نفر اکنون بستری هستند.

وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی تصادف رخ داده ناشی از کاهش میدان دید نیز سه نفر فوت شدند.

وی ادامه داد: تمامی نیروهای ‌امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‌هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‌

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زهک از بازگشایی راه‌های شریانی و روستایی این شهرستان به وسیله ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و ارتباط کاربران جاده‌ای بین بیش از پنج هزار خانوار روستایی گرفتار در شن و ماسه خبر داد.

حامد سروری نیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در پی توفان های شبانه روز گذشته در شمال سیستان و بلوچستان راه روستاهای تپه آزاد، خواجه داد،امیر نظام،شهرک محمد شاه کرم،جی سرخ، طلفک بامری، زاهدان کهنه ،قلعه کنک،جاده ترانزیت زهک به طرف پایانه مرزی میلک و جاده ترانزیت زهک به طرف هامون و زاهدان بسته شده بود و ادارات حوزه سیستان تعطیل شدند.

وی ادامه داد: به همت و تلاش نیروهای راهدار با۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین مسیرهای روستایی یادشده رفع انسداد شدند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زهک تصریح کرد:با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر شدت بروز توفان بلافاصله نیروهای راهداری شمال استان با تجهیزات و امکانات کامل در مسیرهای مذکور مستقر و درکمترین زمان ممکن تمامی مسیرهای مسدود شده ناشی از توفان را بازگشایی کردند.

وی خاطر نشان کرد: همکاران راهداری با روحیه جهادی و تلاش شبانه روزی در خدمت مردم هستند و امیدواریم رانندگان با توجه به‌ تداوم توفان نیز احتیاط کافی برای تردد در جاده‌ها را داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید