قفل 30 ساله شکست/ پای عربستان به فلسطین باز شد

کدخبر: ۶۰۰۴۲۸
اقتصادنیوز: هیاتی عربستانی به ریاست سفیر غیرمقیم این کشور در اراضی فلسطینی برای اولین باردر سه دهه گذشته وارد رام‌الله شد.
قفل 30 ساله شکست/ پای عربستان به فلسطین باز شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نایف السدیری، سفیر غیرمقیم عربستان سعودی در سرزمین‌های فلسطین امروز (سه‌شنبه) در رأس هیاتی بلندپایه وارد رام الله شد تا استوارنامه خود را تقدیم کند.

وعده چین برای مذاکرات هسته‌ای ایران

به گزارش الحره، السدیری در مقر وزارت امور خارجه فلسطین با ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان برای تقدیم رونوشت استوارنامه خود دیدار خواهد کرد و پس از آن اوراق را به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل خواهد داد.

موضع‌گیری جدید «السودانی» درباره سوریه و قیمت دلار

سفر این هیات که از طریق پل ملک حسین (آلنبی) که تحت کنترل اسرائیل است، اولین سفر از زمان امضای پیمان اسلو است. بنظر می‌رسد این با تلاش‌های آمریکا برای عادی‌سازی روابط ریاض و تل آویو در ارتباط است.

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و  محمد بن سلمان، ولیعهد او ماه گذشته نایف السدیری سفیر خود را به عنوان سفیر فوق العاده و تام الاختیار در تشکیلات خودگردان فلسطین و سرکنسول این کشور در شهر قدس منصوب کردند.

قابل ذکر است که عربستان سعودی در سال ۱۹۶۷ در شهر قدس اشغالی کنسولگری داشت و این اولین بار است که از زمان تأسیس تشکیلات خودگردان فلسطین، سفیر غیرمقیم عربستان منصوب می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید