رضا عطاران شب‌ها در این کوچه‌ مردم را می‌خنداند

کدخبر: ۶۰۰۴۸۹
اقتصادنیوز: «کوچه اقاقیا» سریالی است به کارگردانی رضا عطاران که از شامگاه یکشنبه 2 مهرماه روی آنتن شبکه آی‌فیلم رفته است.
رضا عطاران شب‌ها در این کوچه‌ مردم را می‌خنداند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برترین‌ها، سریال «کوچه اقاقیا» به کارگردانی رضا عطاران از شامگاه یکشنبه دوم مهرماه روی آنتن شبکه آی‌فیلم رفته است.

بازیگر مشهوری که بعد از بازی آخرین سکانسش، درگذشت

این سریال دربارهٔ مردی پا به سن گذاشته است که در خانه قدیمی خود زندگی می‌کند. همسر او گل‌نساء چند سال پیش فوت کرده‌ اما مدتی است که شب‌ها به خواب او می‌آید و دربارهٔ مسائل مختلف با او صحبت می‌کند. گاهی به نصرت خان نوید می‌دهد که به زودی باید بار سفر را بسته و به او بپیوندد. این رؤیاها باعث نگران شدن فرزندان او نسبت به #تندرستی پدر و دورهم جمع شدن ایشان در خانه پدری می‌شود. حضور آن‌ها در کنار هم ماجراهای طنزی را رقم می زند که کلیت این مجموعه را تشکیل می‌دهد…!

کوچه‌ای در صداوسیما که این شب‌ها مردم را می‌خنداند

کارگردان این سریال رضا عطاران بود و بازیگرانی چون زنده یاد منوچهر نوذری، رضا عطاران، روشنک عجمیان، علی صادقی، یوسف تیموری، کتایون امیرابراهیمی، رضا شفیعی‌جم، زنده‌یاد باقر صحراوردی و ... در آن بازی می‌کردند. ایده قبلی رضا عطاران برای این سریال به تصویر کشیدن یک خانواده اصفهانی به سرپرستی رضا ارحام صدر بود ، که به دلیل بیماری نقش نصرت خان را نپذیرفت و با جایگزین شدن منوچهر نوذری نام فامیلی این خانواده از اصفهانی به تهرانی تغییر یافت!

کوچه‌ای در صداوسیما که این شب‌ها مردم را می‌خنداند

این سریال بیشتر از آن که تحت‌تاثیر کارگردانی رضا عطاران باشد، تحت‌تاثیر متن سروش صحت بود. سریالی که  لایه‌های زیرینش البته جنس کمدی که عطاران بعدتر در تلویزیون و سینما توزیع کرد، را فاش می‌کرد. یعنی حالا که این مجموعه را در یک روند تحلیل می‌کنیم و از آن برای تبیین جنس کمدی عطاران استفاده می‌کنیم، متوجه خواهیم شد که مثلا تیپِ بچه تُخس و پررو که نماد شاخصش علی صادقی بوده، از «کوچه اقاقیا» متولد شد. فضا و جهان «کوچه اقاقیا» اما انگار با تجربه زیسته عطاران منطبق نبود و او بسان یک کارگردان غریبه با فضا، با امکانی که داشت تلاش کرد چیزی ارائه کند که هم خودش باشد و هم سروش صحت، منظور از امکان، در آن جا متن نویسنده است، «کوچه اقاقیا» تجربه شکست‌خورده‌ای نبود اما اوج هم نبود.

در ادامه نظر کاربران توئیتر را درباره این سریال آورده‌ایم همراه ما باشید 

کاربری به نام اوربیتال نوشت: سریال نوستالژیک و پر بازیگری که هفده سال پیش از شبکه تهران پخش شد، به سرعت محبوب شد، به چهره شدن خیلی ها کمک‌ کرد و با مشکل رفتن بازیگران به سختی به اتمام رسید و باعث شد عطاران برای همیشه عطای ساخت ۹۰ قسمتی رو به لقایش ببخشد.

کوچه‌ای در صداوسیما که این شب‌ها مردم را می‌خنداند

یکی دیگر از کاربران درباره تیتراژ این سریال نظر داد: ‌رضا عطاران تو تیتراژ سریال «کوچهٔ اقاقیا» می‌خوند: «دوست ندارم دیگه خواب ببینم...» قشنگ خواستهٔ قلبی منه. انقدر خواب می‌بینم آش‌ولاش بیدار می‌شم صبحا از خستگی.

تناز هم گفت: اون قدیما که ساعت یه ربع به دوازده شب سریال کوچه اقاقیا شروع میشد و ما دو نفری منتظر می موندیم تا ببینیم و همیشه باید صدای تلویزیون رو کم میکردیم که بقیه بیدار نشن نصف خنده هامونو میخوردیم یا توی پتو قایم میکردیم اون موقع زندگی قشنگ بود اون لحظه ها شادی واقعی ما بودن

و در آخر یک تصویر دوست داشتنی از رضا عطاران، علی مشهدی و روشنک عجمیان در پشت صحنه این سریال

کوچه‌ای در صداوسیما که این شب‌ها مردم را می‌خنداند

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید