آمریکا تحریم‌های جدید اعمال کرد+جزییات

کدخبر: ۶۰۰۹۳۶
اقتصادنیوز: وزیر خارجه دولت عمر البشیر، یک شرکت متعلق به این مقام سابق سودانی و یک شرکت نظامی به نام «آویا ترید ال‌ال‌سی» در روسیه توسط واشنگتن تحریم شد.
آمریکا تحریم‌های جدید اعمال کرد+جزییات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از المیادین، آمریکا «علی کرتی» وزیر خارجه دولت عمر البشیر و دبیرکل جنبش اسلامی سودان و نیز یک شرکت متعلق به این مقام سابق سودانی و یک شرکت نظامی به نام «آویا ترید ال‌ال‌سی» در روسیه را تحریم کرد.

خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد، علی کرتی و دیگر مقامات رژیم البشیر، مانع تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع و از سرگیری گذار به دموکراسی در سودان می‌شوند.

بر اساس ادعای خزانه داری آمریکا، علی کرتی وزیر خارجه دولت عمر البشیر پس از سرنگونی بشیر رهبری تلاش‌ها برای تضعیف دولت پیشین غیرنظامیان و از مسیر خارج کردن روند توافق موسوم به توافقنامه سیاسی چارچوب را بر عهده داشته است.

اعتراف عجیب آمریکا درباره روابط عربستان و اسرائیل!

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌ها به دلیل نقش‌ آنها در تضعیف صلح، امنیت و ثبات سودان انجام شده است.

از ۱۵ آوریل گذشته، درگیری‌های خشونت آمیز و گسترده بین نیروهای ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در مناطق مختلف در سراسر سودان ادامه یافته است، زیرا هر دو طرف در تلاش برای کنترل مقرهای حیاتی از جمله کاخ ریاست جمهوری، مقر فرماندهی کل، نیروهای مسلح و تعدادی فرودگاه نظامی و غیرنظامی هستند.

دو طرف درگیری چندین بار بر سر آتش بس توافق کردند اما به آن پایبند نبودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید