حمله تند مسکو به اتحادیه اروپا برای راه انداختن این جنگ

کدخبر: ۶۰۰۹۳۹
اقتصادنیوز: نماینده مسکو با حمله به اتحادیه اروپا، مدعی شد این اتحادیه به جای کمک به مهاجران، جنگی اعلام نشده علیه آنها به راه انداخته است.
حمله تند مسکو به اتحادیه اروپا برای راه انداختن این جنگ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل در جلسه مربوط به مهاجرت در مدیترانه در نشست این شورا گفت: باید بگوییم که هر سال، دریای مدیترانه خطرناکترین مسیر مهاجرت با بالاترین سطح مرگ‌ومیر باقی می‌ماند که به تله مرگ برای بسیاری از افراد ناامید تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های موجود، اکثریت قریب به اتفاق مهاجران و پناهندگان توسط ارگان‌ها و ساختارهای دیگری که ما از آنها چیزی نمی‌دانیم، نجات یا رهگیری شده‌اند، اما اتحادیه اروپا چه اقداماتی برای نجات مردم در دریا در چارچوب عملیات نیروی دریایی اتحادیه اروپا در مدیترانه انجام می‌دهد؟

مقصد سفر بعدی پوتین اعلام شد

نبنزنیا گفت: ما از طرح اخیر اتحادیه اروپا متوجه می‌شویم که قصد تقویت و گسترش دامنه عملیات به اصطلاح دریایی در دریای مدیترانه وجود دارد که روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر پیشتر آن را "محاصره دریایی" نامیده‌اند. تصور این است که اتحادیه اروپا در حال جنگی اعلام نشده علیه مهاجرانی است که به دلیل نبود مسیرهای جایگزین و امن جان خود را در این مسیر از دست می‌دهند.

وی به یکسری تراژدی‌ها در سال جاری میلادی در نزدیکی سواحل یونان و ایتالیا اشاره کرد و مدعی شد که ده‌ها تن که قصد رسیدن به اروپا را داشتند، در مسیر دریایی مذکور جان خود را از دست دادند و ادامه داد: در صورت ارائه کمک به موقع به کسانی که در دریا گرفتار شده بودند از این مرگ و میر جلوگیری می‌شد. در عین حال اتحادیه اروپا نجات این افراد را اولویت خود نمی‌داند.

همچنین این دیپلمات روس گفت: علاوه بر این، اغلب کشورهای عضو اتحادیه اروپا نه تنها اقدامات لازم را برای نجات یک قایق حامل مهاجران انجام نمی‌دهند، بلکه در واقع عزیمت هر قایق دیگر برای کمک به آنها را نیز منع می‌کنند. کسانیکه تخطی کنند با پیگرد کیفری روبرو می‌شوند و می‌توانند به قاچاق انسان متهم شوند. علاوه بر این، طبق گزارش دبیرکل سازمان ملل، برخی از دادگاه‌های اتحادیه اروپا عمدا تمایل دارند قایقی را که نیازمند کمک است از حوزه قضایی خود خارج کنند و در نتیجه کسانی را که در چنین قایق‌هایی هستند به مرگ دردناک محکوم می‌کنند.

نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل افزود: به عبارت دیگر، همانطور که جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید، کشورهای عضو هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند تا از خود در برابر مهاجران محافظت کنند.

وی تاکید کرد که جریان کنونی مهاجران به سمت اروپا در نتیجه مداخله غرب در امور داخلی دیگر کشورها رخ داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید