شناسایی خطرناک‌ترین میدان پایتخت

کدخبر: ۶۰۱۲۱۵
اقتصادنیوز: ، میدان شهید تیموری در محله طرشت منطقه ٢، به خاطر وقوع ۳۰۰ تصادف در ۶ ماه در آن به عنوان خطرناک‌ترین میدان تهران مشهور شده است.
شناسایی خطرناک‌ترین میدان پایتخت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، میدان شهید تیموری در محله طرشت منطقه ٢ سال‌ها پیش بر همین منوال ساخته شد تا با افزایش طول صف دور میدان، باعث روان شدن ترافیک شود. این اتفاق هم افتاد. خودروهای کمی که وارد طرشت و این میدان می‌شدند در یک فاصله نیم دایره شبیه به بیضی حرکت،و از جلو دور می‌زدند و به مقاصدشان می‌رفتند. ایجاد دسترسی‌ها و بزرگراه‌های جدید، اما باعث افزایش تعداد و سرعت خودروها و وقوع حوادث بسیاری در میدان شهید تیموری شد که در نهایت مدیران شهری را به این نتیجه رساند که آن راجمع‌آوری و تبدیل به تقاطع کنند.

تصادف مرگبار یک تانکر سوخت با سواری / دو کودک جان باختند+فیلم

تصادفات فوتی و جرحی، ٦ماه سال ٩٦

زنی که با دزد خودرو اش تصادف کرد و او را کشت به پرداخت دیه محکوم شد

میدان شهید تیموری به دلیل دسترسی به بزرگراه‌های یادگار امام (ره)، محمدعلی جناح، شیخ فضل‌الله نوری و خیابان آزادی، نزدیکی به دانشگاه صنعتی شریف و ایستگاه مترو شریف، همچنین ساخته شدن مراکز تجاری بزرگ یکی از محدوده‌های پرتردد منطقه شده بود. علیرضا کریمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه همه اینها را یکی از دلایل تغییر رفتارهای ترافیکی و افزایش حجم خودروها در گذر زمان در این میدان می‌داند و می‌گوید باید بر این اساس و برای مدیریت این رفتارها راهکارهای جدیدی ارائه می‌شد. کریمی می‌گوید : «در گذشته ساخت میدان تیموری راهکاری فنی برای روان کردن ترافیک و ایمن کردن تردد خودروها بود تا وقتی که خودروها به این میدان وارد می‌شوند دور میدان بچرخند و با زوایه خاصی از خروجی‌های مربوطه از تقاطع خارج شود. او می‌گوید : «در گذر زمان یک نقطه کوری در قسمت شمال شرقی این میدان ایجاد شده بود که بیشتر تصادفات هم همانجا رخ می‌داد. در آمارهای پلیس بیش از ٣٠٠ حادثه ترافیکی در این میدان در ٦ ماه ثبت شده، یعنی روزی ٢ تصادف جرحی و در ٦ ماه سال ٩٦ تقریبا ١٠ تصادف فوتی. کریمی علت آمار بالای تصادفات که به این میدان لقب خطرناک‌ترین میدان به لحاظ ایمنی داده بود اول شکل بیضی و دوم مکان‌های تجاری و اداری زیادی می‌داند که به‌مرور اطراف میدان شهید تیموری ساخته شده بود که باعث قفل شدن ترافیک میدان می‌شد. به طوری که به گفته کریمی برخی ساعت‌ها در ترافیک میدان مالکان خودروهای‌شان را رها می‌کردند و می‌رفتند به‌کارهای‌شان می‌رسیدند.

رضایت اهالی تامین شد

رفع ترافیک و کاهش آمار تصادفات بیشترین خواسته اهالی در ملاقات‌های مردمی با مدیران شهری بود. گزارش‌های پلیس هم مزید بر علت و باعث می‌شد که مطالعه و بررسی‌ها برای کوچک و حذف کردن میدان در برنامه قرار گیرد. کریمی می‌گوید: «بعد از جمع‌آوری میدان و تبدیل آن به یک تقاطع چراغ‌دار اکنون حوادث صفر شده و ایمنی آن صددرصد بالا رفته است. با تغییر شکل غیر هندسی میدان به‌محض سبز شدن چراغ، خودروها به‌سرعت به‌صورت مستقیم از تقاطع خارج می‌شوند. روزهای اول یک مقدار تداخل‌های حرکتی بود ولی الان هم از حیث زمان و هم ایمنی مشکل برطرف شده و رضایت خوبی هم بین مردم ایجاد شده است. معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه می‌گوید: «از نظر ترافیکی یکسری رفتارهاست که باید تغییر پیدا کند. اکنون در حال بررسی این رفتارها هستیم که اگر مشکلی پیش نیاید چراغ‌های تقاطع به همین صورت باقی می‌ماند و طرح به همین صورت اجرا می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید