حسین وفایی از فینال مسابقات اسنوکر آزاد بریتانیا بازماند

کدخبر: ۶۰۱۲۵۶
اقتصادنیز: برترین و تنها نماینده حرفه‌ای اسنوکر ایران با شکست در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات اسنوکر آزاد بریتانیا از رسیدن به فینال و کسب عنوان قهرمانی بازماند.
حسین وفایی از فینال مسابقات اسنوکر آزاد بریتانیا بازماند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مسابقات اسنوکر آزاد بریتانیا (کازو) طی روزهای ۳ الی ۹ مهر در سالن سنتور شهر چلتنهام انگلیس برگزار می‌شود.

این سومین رویداد رنکینگ فصل ۲۰۲۴/۲۰۲۳ اسنوکر جهان است. مبلغ کلی جایزه نقدی این مسابقات ۴۷۸ هزار پوند انگلیس است و قهرمان مبلغ ۱۰۰ هزار پوند دریافت خواهد کرد.

دستاورد ایران در روز پنجم بازیهای آسیایی هانگژو

حسین وفایی برترین و تنها نماینده حرفه‌ای اسنوکر ایران، در مرحله انتخابی این رقابت‌ها در لستر انگلیس موفق به شکست حریف هنگ‌کنگی خود اندی لی با نتیجه چهار بر یک شد و بصورت مستقیم در دور دوم مرحله اصلی این رقابت‌ها حضور پیدا کرد.

او در دومین رویارویی خود به مصاف الیور براون انگلیسی رفت که موفق شد با نتیجه چهار بر ۲ به مرحله بعدی صعود کند. وی پس از آن با پیروزی مقابل یوان سیجون به جمع ۱۶ نفر برتر رقابت‌ها صعود کرد و با گریم دات رو به رو شد که او را نیز با نتیجه ۴ بر ۲ پشت سر گذاشت و در مرحله یک هشتم، هی گوژیانگ حریف بعدی وفایی شد.

گوژیانگ چینی که به تازگی وارد تور حرفه‌ای‌ها شده است، توانست در ۲ فریم آغازین وفایی را شکست دهد اما اسنوکرباز با تجربه ایران در ۵ فریم بعد به صورت متوالی پیروز میدان بود و توانست به نیمه‌نهایی برسد.

در مرحله نیمه‌نهایی وفایی با مارک ویلیامز رو به رو شد. ویلیامز تاکنون موفق به کسب ۲۴ عنوان قهرمانی در مسابقات رنکینگی شده است. او همچنین با سه عنوان قهرمانی جهان، دو عنوان قهرمانی مسترز و دو عنوان قهرمانی بریتانیا جمعاً ۷ عنوان قهرمانی در مسابقات، تاج سه گانه انگلیس را دارد. در گذشته ۵ رقابت با حسین داشته که در ۴ رقابت موفق به پیروزی شده است.

وفایی در ششمین رقابت با ویلیامز هم حریف او نشد و با نتیجه ۶ بر ۳ بازی را واگذار کرد و قهرمانی این دوره را از دست داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید