ادعای عجیب اوقاف خوزستان / شناسایی آرامگاه پنج پیامبر

کدخبر: ۶۰۱۸۰۷
اقتصادنیوز: ​مدیرکل اوقاف خوزستان گفت: بر اساس بررسی‌هایی که هفته گذشته توسط محققان صورت گرفته است، معتقد هستند که پنج پیغمبر دیگر در خوزستان وجود دارد و آثاری در این خصوص پیدا کرده‌اند.
ادعای عجیب اوقاف خوزستان / شناسایی آرامگاه پنج پیامبر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ مرتضی خاکباز مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در دستگاه مقدس و مردمی اوقاف خوزستان، یک خرد جمعی و فکر کامل در بخش‌های معاونت حقوقی، فرهنگی، توسعه و بهره‌وری صورت گرفته تا اداره استان به نقاط مثبت، موقوفات منفعتی و آبادانی بقعه‌ها دست پیدا کند.

وی افزود: اوقاف خوزستان و مردم این استان میزبان ۴۱۷ امام زاده واجب‌التعظیم و تکریم و یک پیغمبر یعنی حضرت دانیال نبی (ص) هستند؛ البته بر اساس بررسی‌هایی که هفته گذشته توسط محققان صورت گرفته است، معتقد هستند که پنج پیغمبر دیگر در خوزستان وجود دارد و آثاری در این خصوص پیدا کرده‌اند که باید مورد بررسی قرار گیرد تا به صحت آنها دست پیدا کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: از مجموع بقعه‌های موجود در این استان، ۲۲ امام زاده جز ۵۰۰ بقا شاخص ملی کشور قرار دارند که یکی از آنها بقعه علی ابن مهزیار اهوازی (ع) است.

 خاکباز بیان کرد: در راستای تبدیل دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی شوند، رؤسای ادارات اوقاف در شهرستان‌ها به مسئله ساخت بقاع متبرکه، ترمیم و مرمت آنها ورود جدی داشته‌اند که از جمله آنها می‌توان بقعه علی ابن مهزیار اهوازی، بقعه سبزقبا، بقعه دعبل و حضرت دانیال نبی (ص) در شوش، امام زاده محمدبن جعفر طیار در دزفول، امام زاده محمد و امام زاده عبدالله در شوشتر، امام زاده عبدالله باغملک، امام زاده احمد اندیمشک، امام زاده حیدر و امام زاده اباذر بهبهان را نام برد.

وی اضافه کرد: پروژه بقعه علی ابن مهزیار اهوازی، ابر پروژه‌ای در بقاع متبرکه است که انجام آن مطالبه و امید مردم بوده و نیاز است هرچه سریع‌تر تمام شود. دولت هم حمایت جدی در خصوص مسائل عمرانی این حرم نداشت و از سوی دیگر، درگیری سه ساله با کرونا تأثیر منفی در روند درآمد بقاع به خصوص این بقعه داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان ادامه داد: در حال حاضر رواق‌ها، نماهای بیرونی، نماهای داخل حرم، محراب، درون حرم و درون گنبد تمام شده ئ واحد بالا که مختص بانوان است ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ سقف داخل حرم نیاز به سفید کاری دارد تا به اتمام برسد اما اصل و اولویت کار اتمام گل‌دسته‌هاست که اداره اوقاف اهواز تعهد داده تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۳ آن را به اتمام برساند. همچنین دو گل‌دسته‌ای که در نمای شمالی حرم تعریف شده اکنون در مرحله جوش است تا اسکلت تمام شود، پس از آن وارد مرحله رنگ آمیزی و کاشی کاری می‌شود که البته برخی کاشی‌ها در طبقه بالای حرم قالب ریزی شده است.

خاکباز با بیان اینکه درآمد بقاع متبرکه به سه بخش فرهنگی، مدیریتی و عمرانی تقسیم می‌شود، تصریح کرد: تمام درآمدهای هر بقعه برای همان بقعه مصرف می‌شود و به هیچ وجه مبلغی از بقعه‌ای در بقعه، سازمان، نهاد و استان دیگری هزینه نمی‌شود.

وی عنوان کرد: اوقاف خوزستان در زمره ۱۰ استان آخر کشور قرار دارد و زمانی که اوقاف استان را تحویل گرفتیم، این استان جایگاه ۲۹ امین استان کشور را داشت ولی در سال ۹۹ بر اساس شاخص عملکرد به عنوان اولین استان و در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از نظر مرمت بقاع، حضور بقاع، درآمد و احیای بقاع جز پنج استان اول کشور قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید