دادستانی خبر داد؛ تهدید بسیار بزرگ برای یکی از شهرهای استان همدان+ تصویر

کدخبر: ۶۰۱۸۳۶
اقتصادنیوز: دادستان همدان از تهدیدی بزرگ برای یکی از شهرهای این استان خبر داد.
دادستانی خبر داد؛ تهدید بسیار بزرگ برای یکی از شهرهای استان همدان+ تصویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: فروچاله های کبودرآهنگ تهدید جدی برای این شهرستان محسوب می شود.

حسن خانجانی موقر روز سه شنبه در آیین معارفه دادستان کبودرآهنگ از مسئولان امور آب خواست هرچه زودتر چاه های غیرمجاز را ساماندهی کنند و امور آب در این حوزه پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: دادستان هر شهرستان به عنوان مدعی العموم وظایف قانونی بی شماری دارد و در گرفتن حق مردم از هر مرجعی، پیشگام است.

او با اشاره به اینکه شهرستان کبودرآهنگ با توجه به داشتن پایگاه نوژه، پدافند هوایی شهدای سوباشی و غارعلیصدر از موقعیت های منحصر به فردی برخوردار است، تصریح کرد: با این وجود این شهرستان گرفتار محرومیت هایی است که گاه ناشی از ترک فعل مسوولان است و دادستان می تواند با شناسایی این ترک فعل ها برخورد قاطعانه ای در دفاع از حق مردم داشته باشد.

دادستان همدان افزود: رسیدگی به پرونده های قضایی با سرعت و دقت تمام، تعامل تنگاتنگ درون سازمانی و نیز برون سازمانی با سایر دستگاه ها، تلاش برای اجرای احکام صادره، نظارت بر ضابطان، سرکشی مستمر از زندان و مراکز سرپرستی و کمپ های ترک اعتیاد بخشی از اولویت های دادستانی شهرستان باشد.

خانجانی از افزایش پرونده های قضایی خبرداد و گفت: توجه به امنیت روانی و فیزیکی مردم از دیگر اولویت هایی است که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم با هدف بررسی عناوین مجرمانه مختص هر حوزه قضایی و ارایه راهکار برای حل آن یک ضرورت است.

قائم مقام رییس کل دادگستری استان همدان نیز با گرامیداشت هفته وحدت، گفت: طبق روایتی از نبی اکرم (ص)، اگر کسی بهشت می خواهد از اموالش در راه خدا انفاق کند، یا در کمک به مظلوم از داشته خود برای مشاوره و راهنمایی بهره بگیرد و اگر دانش حقوقی برای دفاع از حق ندارد، سکوت اختیار کند و بدون سند و مدرک حرفی نزد.

حجت الاسلام پیرمحمد احمدوند اظهار کرد: اقدامات دستگاه قضایی نیز در راستای عدالت گری و حمایت از مظلوم است و این امر در تعالیم اسلامی مورد تأکید قرار دارد.

وی افزود: با توجه به فضای مسمومی که شبکه های مجازی ایجاد کرده اند، شاهد افزایش پرونده های قضایی به ویژه در حوزه خانواده هستیم که زنگ خطری برای جامعه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید