درخواست فوری از ساکنان شرق استرالیا: خانه‌های خود را ترک کنید

کدخبر: ۶۰۱۸۶۷
اقتصادنیوز :همزمان با گسترش دامنه آتش‌سوزی‌ها در ایالت ویکتوریا در شرق استرالیا، مقامات این کشور از ساکنان چند منطقه در این ایالت خواستند تا خانه‌های خود را ترک کنند یا در محل‌های امن پناه بگیرند.
درخواست فوری از ساکنان شرق استرالیا: خانه‌های خود را ترک کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  خبرآنلاین، رسانه‌های استرالیا گزارش دادند، سرویس‌های آتش‌نشانی در ایالت ویکتوریا در شرق استرالیا پس از وزش باد شدید و گسترش آتش سوزی‌ها از ساکنان این منطقه خواستند تا در صورت عدم توانایی برای تخلیه منازل خود، در اماکن امن پناه بگیرند.

مسئول سازمان آتش نشانی ایالتی در ویکتوریا گفت: حدود ۶۵۰ آتش نشان در حال مهار آتش سوزی در منطقه‌ای به وسعت ۱۷۰۰۰ هکتار هستند. شاهد آتش سوزی‌های پراکنده هستیم. آتش نشانان تمام تلاش خود را برای مهار این آتش سوزی انجام می‌دهند، اما با مشکل مواجه هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه آتش سوزی، خانه‌ها و جنگل‌های صنوبر را تهدید می‌کند، ابراز امیدواری کرد که بارش باران از شدت گسترش آتش بکاهد.

همچنین وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت در اطراف منطقه گیپسلند شرقی در حدود ۲۵۰ کیلومتری شرق ملبورن گزارش شده است.

از سوی دیگر، خدمات اورژانس ایالتی اعلام کرد که آتش‌سوزی جنگلی در منطقه‌ای از جزیره «فلیندرز» در ایالت «تاسمانی» از کنترل خارج شده، اگرچه بارش‌های اخیر سرعت گسترش آن را کاهش داده است.

پس از چندین سال پُر باران، کارشناسان انتظار دارند که تابستان آینده استرالیا شدیدترین فصل آتش سوزی جنگلی را از سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ تا کنون شاهد باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید