تخمه این میوه تابستانی قاتل دیابت است

کدخبر: ۶۰۱۹۴۱
اقتصادنیوز: بر اساس یک مطالعه ایرانی، تخمه هندوانه تاثیر مثبتی بر ذخیره گلیکوژن دارد که ممکن است در درمان دیابت مفید باشد.
تخمه این میوه تابستانی قاتل دیابت است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، از فواید تخمه هندوانه می توان به سیستم ایمنی قوی، قلب سالم و بهبود عملکرد مغز اشاره کرد. برخی از فواید بسیار مهم مصرف تخمه هندوانه عبارتند از:

عکس پربازدید از یک خانوم معلم در مترو تهران

۱. دانه های هندوانه سلامت قلب را تقویت می کند:

منیزیم موجود در دانه های هندوانه به طور قابل توجهی از سلامت قلب حمایت می کند. آنها به عملکرد طبیعی قلب کمک می کنند و فشار خون را تنظیم می کنند. تخمه هندوانه سرشار از روی است که نقش کلیدی در سلامت قلب دارد. نحوه حرکت کلسیم در سلول های قلب شما را تنظیم می کند. این مهم است زیرا سطوح بیش از حد کلسیم می تواند منجر به نارسایی قلبی شود و بیماران مبتلا به نارسایی قلبی کمبود شدید روی دارند، که به سادگی توضیح می دهد که چرا این ماده معدنی برای قلب بسیار مهم است.

۲. تقویت سیستم ایمنی با تخمه هندوانه:

دانه های هندوانه، به خصوص انواع برشته آن، سرشار از آهن هستند و این ماده معدنی عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند. ویتامین B موجود در دانه ها نیز کمک می کند.

۳. تقویت باروری مردان با تخمه هندوانه:

مکمل روی موجود در تخمه هندوانه برای سیستم تولید مثل بسیار مهم است. طبق یک مطالعه چینی، مکمل روی می تواند کیفیت اسپرم را در مردان نابارور به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

۴. بهبود سلامت مغز یکی از خواص تخمه هندوانه است:

منیزیم موجود در تخمه هندوانه ممکن است به بهبود حافظه کمک کند. همچنین می تواند از پیری حافظه جلوگیری کند. مطالعات همچنین نشان می‌دهند که درمان‌های مبتنی بر منیزیم می‌توانند با موفقیت در کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن کار کنند. طبق یک مطالعه آمریکایی، منیزیم موجود در مغز می تواند حافظه را بهبود بخشد و حتی یادگیری را تسریع کند.

۵. درمان دیابت از طریق خواص تخمه هندوانه:

بر اساس یک مطالعه ایرانی، تخمه هندوانه تاثیر مثبتی بر ذخیره گلیکوژن دارد که ممکن است در درمان دیابت مفید باشد. عصاره دانه هندوانه به عنوان عوامل ضد دیابت در نظر گرفته می شود و توانایی کاهش سطح گلوکز پلاسما را دارد.

۶. دانه هندوانه برای تقویت مو و درمان ریزش مو:

منیزیم علاوه بر تقویت مو، نقش مهمی در جلوگیری از شکستگی مو و در نتیجه افزایش رشد مو دارد. سطوح پایین منیزیم می تواند ریزش مو را تسریع کند. مهم است که توجه داشته باشید که موهای شما هر هفت سال یکبار تغییر می کند و دریافت منیزیم کافی یکی از راه های حفظ سلامت موهای شما است. در یک مطالعه کره ای، مکمل روی از ریزش مو جلوگیری کرد و حتی ریکاوری فولیکول مو را تسریع کرد.

۷. بهبود سلامت دستگاه گوارش از طریق خواص تخمه هندوانه:

منیزیم موجود در تخمه هندوانه آنزیم هایی را فعال می کند که به جذب مواد مغذی به بدن کمک می کند. این به بدن اجازه می دهد تا غذا را بهتر تجزیه و هضم کند. همچنین به تولید و انتقال انرژی در طول هضم کمک می کند و کمبود منیزیم می تواند منجر به هضم ضعیف شود.

۸. دانه های هندوانه برای پاکسازی پوست و بهبود سلامت پوست:

منیزیم موجود در دانه ها می تواند به بهبود ظاهر کلی پوست شما کمک کند. آکنه را کاهش می دهد و سایر مشکلات پوستی را درمان می کند. این مواد معدنی سطح کورتیزول را کاهش می دهند، فرآیندهای سلولی را بهبود می بخشند و سطح هورمون ها را متعادل می کنند.

۹. کاهش پیری از طریق خواص تخمه هندوانه:

همانطور که مطالعات نشان داده اند، منیزیم می تواند روند پیری را کاهش دهد و در سنتز پروتئین، تقسیم سلولی و ترمیم سلولی نقش دارد. به همین دلیل است که می تواند روند پیری را کند کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید