طالبان نگران مهاجران افغان شد!

کدخبر: ۶۰۲۲۲۹
اقتصادنیوز: سخنگوی طالبان از حکومت موقت پاکستان درخواست کرده است تا در تصمیمش درباره اخراج مهاجران افغان بازنگری کند.
طالبان نگران مهاجران افغان شد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که رفتار حکومت موقت پاکستان در برابر مهاجران افغان پذیرفتنی نیست و ما از دولت موقت پاکستان می خواهیم که در تصمیم خود مبی بر خروج مهاجران از این کشور بازنگری کند.

ادعای زلنسکی درباره ایران/ مورد حمله پهپادهای ایرانی هستیم!

طبق گزارش طلوع نیوز، وی گفت: «ما خواهان این هستیم که با مهاجرین افغان تعامل انسانی و اسلامی صورت بگیرد و آن‌هایی که مدارک قانونی ندارند برای برگشت شان راه‌های مناسب اختیار شود.»

سربازان کوبایی در جنگ اوکراین/ وفای متحد دیرین به روسیه!

سفارت افغانستان نیز در پاکستان نیز در اعلامیه‌ای در شبکه ایکس گفته است که در دو هفته اخیر بیش از یکهزار مهاجر افغان در آن کشور بازداشت شده‌اند. براساس نوشته‌ی سفارت افغانستان، نیمی از آن‌ها اسناد قانونی اقامت پاکستان را نیز دارند.

«سرفراز بُگتی» وزیر کشور پاکستان روز سه‌شنبه گذشته پس از جلسه مشترک رهبران سیاسی و نظامی گشور طی کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد با اعلام اولتیماتوم دولت به پناهجویان غیرقانونی، گفت: آن دسته از پناهجویانی که ثبت رسمی دولت پاکستان نیستند و بدون مدارک معتبر در کشور مقیم هستند باید تا ۳۱ ماه اکتبر (۹ آبان) پاکستان را ترک کنند.

وی هشدار داد ‌که در صورت عدم خروج پناهجویان غیرقانونی از پاکستان، دولت و مسوولان انتظامی این افراد را شناسایی و آنان را به کشورهای متبوع خود استرداد خواهند کرد.

وزیر کشور پاکستان با تعیین ضرب الاجل برای پناهجویان غیرقانونی که بیشتر آنان را اتباع افغانستانی تشکیل می‌دهند، افزود از تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۳ (۱۰ آبان) به بعد با پناهجویان غیرقانونی هیچ مماشاتی نخواهد شد و ضمن اخراج آنان دارایی‌های این افراد نیز ضبط و مصادره می‌شود.

اخراج پناهجویان غیرقانونی افغانستانی از سوی پاکستان در شرایطی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین دو همسایه بر سر تروریسم از جمله معضل گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در حال افزایش است.

ه گفته‌ی وزیر کشور پاکستان، بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار مهاجر افغان به‌ طور غیرقانونی در پاکستان زندگی می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید