مدارس این مناطق کشور تعطیل شد‌

کدخبر: ۶۰۲۵۷۵
اقتصادنیوز: طبق اعلام مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی، مدارس تربت جام، تایباد، باخرز، خواف و کاشمر به دلیل تداوم پس لرزه ها در شیفت ظهر تعطیل شده اند.
مدارس این مناطق کشور تعطیل شد‌

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ، محسن نجات ‌اظهار داشت: فاصله مرکز زمین لرزه در افغانستان با شهرستان شرقی تایباد ۸۷ کیلومتر بوده است و در حال حاضر ستاد بحران شهرستانهای تایباد، خواف، مشهد، رشتخوار و تربت حیدریه تشکیل شده و ۲۵ تیم جستجو و نجات به تایباد اعزام شده اند.

وی تعداد پس لرزه های ثبت شده در استان را ۳۷ مورد اعلام کرد و گفت: کانون زمین لرزه خارج از مرزهای کشور است اما با توجه به اینکه زلزله باعث نگرانی مردم شده است توصیه می‌شود ساکنان ساختمان‌های چهار طبقه به بالا برای ساعتی منازل خود را ترک کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدارس تربت جام، تایباد، باخرز، خواف و کاشمر به دلیل تداوم پس لرزه ها در شیفت ظهر تعطیل شده اند.ضمن اینکه گفته می‌شود عمده خسارت ها مربوط به ترک خوردگی دیوارها تاکنون بوده است.

 

گفتنی است؛ شدیدترین این زمین لرزه ها با قدرت 6.5 و 6.3 و 5.6 ریشتر در مشهد و به خصوص شهرستانهای خواف، تایباد و تربت حیدریه احساس و در برخی مناطق موجب نگرانی و سراسیمگی مردم شد بطوریکه در شهر مشهدمردم خانه‌ و محل کار خود را ترک کرده اند و به خیابان ها پناه آورده اند.

 

کانون این زمین لرزه در فاصله 281 کیلومتری شهر مشهد و 40 کیلومتری شمال غربی شهر هرات افغانستان بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید