اگر عاشق ترشی هستید، این مطلب را حتما بخوانید

کدخبر: ۶۰۲۶۵۰
اقتصادنیوز: نمک موجود در ترشی برای سلامتی مضر است و افرادی را که سیستم ایمنی ضعیفی دارند دچار مشکل می‌کند.
اگر عاشق ترشی هستید، این مطلب را حتما بخوانید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خراسان، مصرف ترشی چه به صورت جداگانه و چه به همراه غذا سبب کاهش اندکس گلیسمی مواد غذایی که کربوهیدرات دارند، می‌شود. کاهش اندکس گلیسمی چه در افراد دیابتی و چه غیر دیابتی موجب بالا رفتن قندخون در بدن می‌شود.

مصرف زیاد و بی‌رویه ترشی خطر ابتلا به سرطان مری و معده را افزایش می‌دهد. مصرف ترشی به همراه مواد غذایی دیگر برای افرادی که زخم معده یا اثنی‌عشر دارند، مضر است؛ زیرا ترشی، اسید معده را زیاد و زخم را تشدید می‌کند. ترشی برای کسانی که ریفلاکس معده یا احساس ترش کردن دارند و افرادی که دارای روده تحریک‌پذیر و سوءهاضمه هستند، هم مضر است.

مصرف ترشی سبب آسیب رساندن به مینای دندان و تخریب و فساد دندان و آسیب به لثه‌ها می‌شود. تمام ترشی‌ها و خوراکی‌های اسیدی با PH پایین در مینای دندان و لثه‌ها نفوذ می‌کنند و سبب سست شدن دندان‌ها، تخریب و فساد دندان‌ها و لثه‌ها می‌شوند.طبع ترشیجات، سرد و خشک است و مصرف بیش از حد ترشیجات باعث سردی مغز و افزایش ابتلا به حواس‌پرتی و کندی حافظه و آلزایمر می‌شود؛ بنابراین اگر نگران کندذهنی و حواس‌پرتی خودتان هستید، ترشیجات مصرف نکنید. پوکی استخوان و ساییدگی استخوان هم از عوارض مصرف زیاد ترشی است. استفاده زیاد از ترشی می‌تواند باعث رسوب مایعات بین مفصلی و آرتروز شود.ترشی در بعضی افراد می‌تواند باعث ضعف شدید، تشدید ناراحتی‌های عصبی و ضعف اعصاب یا صرع شود.

عوارض مصرف زیاد ترشی برای سلامتی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید